Ai grija la ce te uiti! Socantele reclame subliminale

Vineri, 27 Mai 2011, ora 19:38
6990 citiri
Ai grija la ce te uiti! Socantele reclame subliminale

Cauti o noua metoda de a-ti promova produsele? Te-ai gandit sa introduci mesaje subliminale in reclamele tale care fac legaturi nevazute cu sexul si puterea?

Aparitia publicitatii subliminale a avut loc in 1957, cand un analist de piata numit James Vicary a introdus mesajele "Mananca popcorn" si "Bea Coca-Cola" intr-un film.

Cuvintele apareau intr-un singur frame. Destul de mult pentru ca subconstientul spectatorului sa-l inregistreze si destul de scurt pentru ca publicul sa nu-l sesizeze. Se crede ca reclamele subliminale i-au adus o crestere de 18,1% companiei Coca Cola si a sporit vanzarile de popcorn cu 57,8%. 

Experimente recente au aratat ca mesajele subliminale chiar au un efect asupra comportamentului uman, chiar daca intr-o masura mai mica decat in cazul Vicary.  

Harvard a realizat in 1999 un studiu in care a folosit o metoda asemanatoare cu cea a lui Vicary. Participantii la studiu au jucat un joc pe calculator in care apareau o serie de cuvinte pentru cateva fractiuni de secunde. O parte dintre subiecti au "vazut" cuvinte pozitive, cum ar fi: intelept, implinit sau istet. Ceilalti vedeau cuvinte cu conotatii negative: senil, dependent sau bolnav. 

In ciuda faptului ca aceste cuvinte apareau prea putin timp pentru a fi percepute constient, cei care primeau mesaje pozitive ieseau din camera mult mai repede decat cei care vedeau mesajele negative. 

William Peter Blatty, autorul cartii "Exorcistul", a respins vehement acuzatiile conform carora ecranizarea realizata dupa cartea sa ar contine mesaje subliminale. "Nu exista imagini subliminale. Daca le vedeti, nu sunt subliminale", a spus acesta. 

Asadar, aleg publicitarii in mod constient sa introduca mesaje subliminale in reclamele lor? Pot utiliza acestia puterea subliminala pentru a asocia produsele lor cu sexul si puterea? Daca este asa, oare afecteaza aceste lucruri decizia de cumparare a consumatorilor? Business Insider a strans cateva exemple in care se presupune ca reclamele contin astfel de mesaje. 

 

Conturul unei femei languroase deasupra unei cutii de Coca Cola

 

Este acesta un mesaj rasist subliminal?

 

 

Cuvantul Coca-Cola pare a fi gravat pe inelul din "Lord of the Rings"

 

Va sugereaza aceasta imagine masculinitatea?

 

Un dolar ascuns in sandwich-ul KFC sugereaza putere si sanatate

 

Imaginea intoarsa demonstreaza ca sexul chiar vinde


Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#reclame subliminale, #publicitate, #reclame coca cola, #kfc , #stiri Coca-Cola