Coca-Cola si Pepsi, "imprietenite" de fuziunea celor mai mari jucatori din industria publicitatii

Joi, 01 August 2013, ora 18:10
4692 citiri
Coca-Cola si Pepsi, "imprietenite" de fuziunea celor mai mari jucatori din industria publicitatii

Coca Cola si Pepsi, doi rivali consacrati, vor fi reprezentanti de cea mai mare agentie de publicitate din lume, infiintata prin fuziunea Omnicom si Publicis, companiile care ocupau locurile 2, respectiv 3 in ierarhia mondiala a jucatorilor din industria de profil.

John Wren, CEO al Omnicom, si Maurice Levy, seful Publicis, vor imparti frateste conducerea noii companii care se va numi WPP, si care va avea o valoare de piata de 26 miliarde de euro, conform Business Week.

Prin unirea portofoliilor de clienti se vor crea si o serie de conflicte, cel mai mare fiind intre Coca-Cola si Pepsi. Pana acum, cele doua branduri puternice din industria bauturilor carbogazoase si-au disputat suprematia in domeniul bauturilor racoritoare si au adoptat strategii diferite.

In urma acestei fuziuni este dificil de spus care dintre planurile de business va fi cel mai potrivit - fie asocierea cu vedete, intens folosite de Pepsi, fie prin implementarea unei politici de promovare de lunga durata, adoptata de Coca-Cola.

Strategii de promovare diferite, acelasi rezultat

Coca-Cola si-a propus sa fie asociata cu cele mai importante momente din viata unei persoane, dar si cu momente cheie ale anului, cum ar fi Sarbatorile de iarna.

"Introducerea automatelor Coca-Cola in universitati, la statiile de metrou, in locurile cu flux mare de persoane au facut din bautura racoritoare una mai accesibila, iar plasarea acesteia in cadrul emisiunilor cu un grad ridicat de rating i-au consolidat calitatea. Pana si in hypermarketuri, produsele Coca-Cola sunt pozitionate strategic, pentru a atrage atentia clientilor in detrimentul concurentei.

Mai mult, The Coca-Cola Company a reusit sa se implice in diverse proiecte umanitare, care i-au asigurat o mare vizibilitate, tocmai datorita valorilor pe care le-a promovat de-a lungul timpului si care se potrivesc cu misiunea lor de realiza "o lume mai buna", arata cei de la romaniancopywriter.

La randul lor, cei de la Pepsi au mizat pe asocierea cu celebritatile, o strategie riscanta, potrivit specialistilor din publicitate, care spun ca vedetele reusesc sa genereze crize de imagine foarte rapid. De exemplu, daca unul dintre staruri ar fi implicat intr-un scandal al consumului de droguri, efectul s-ar propaga negativ si asupra celor de la Pepsi.

Precedent periculos pentru producatori, sanatos pentru clienti

Un alt aspect demn de luat in calcul va fi modalitatea in care vor fi concepute si promovate reclamele, in special in SUA, unde a fost creat un precedent periculos pentru industria bauturilor carbogazoase.

Municipalitatea orasului New York a aprobat legea prin care interzice vanzarea de bauturi acidulate in cantitati mai mari de 0,5 litri in restaurante. Primarul metropoloei americane, Michael Bloomberg, a precizat ca a adoptat aceasta masura pentru a reduce cazurile de obezitate, scrie BBC.

Coca-Cola si Pepsi "redescopera" piete uitate

Coincidenta sau nu, Coca-Cola s-a reorientat catre piete "mai prietenoase" din acest punct de vedere si a investit mai mult de 45 de milioane de dolari in Kenya, unde a lansat gama de bauturi racoritoare fara zahar. De asemenea, a redescoperit piete abandonate de zeci de ani, cum ar fi Myanmar.

Dupa o pauza de 60 de ani, in ianuarie anul acesta producatorul anunta ca ca va relua investitiile, programate la 90 de milioane de dolari, pentru infiintarea unei fabrici de bauturi racoritoare in Yangoon, impreuna cu un grup local, Pinya Company.

Raspunsul celor de la Pepsi nu a intarziat sa apara, producatorul de bauturi atacand piete precum China, in care a investit, din 2010, mai mult de 2,5 miliarde de dolari.

Directorul general al PepsiCo, Indra Nooyi, constient de avansul luat de Coca-Cola, a suplimentat cheltuielile de marketing incepand din luna februarie anul trecut, cu scopul de a creste vanzarile de bauturi racoritoare in America de Nord si America de Sud, dar si pentru a majora profitul diviziei de snack-uri.

Coca-Cola bate Pepsi in bilantul contabil

PepsiCo a raportat o scadere a profitului de la doua miliarde de dolari anul trecut la 1,9 miliarde de dolari potrivit Bloomberg. Veniturile PepsiCo au avut un declin de 5%, la 16,65 miliarde de dolari, iar castigul pe actiune a fost de 1,2 dolari, putin peste asteptarile analistilor.

Profitul companiei Coca-Cola a crescut cu 3,9% in trimetrul al treilea din 2012, respectiv de 2,3 miliarde de dolari, ca urmare a avansului vanzarilor din Europa. Coca-Cola a raportat un profit net de 2,31 miliarde de dolari pentru trimestrul al treilea, in urcare de la 2,22 miliarde de dolari in perioada similara a anului trecut.

Coca-Cola ramane cel mai valoros brand din lume, urmat de IBM si Microsoft. Producatorul american de bauturi racoritoare valoreaza mai mult de 77 miliarde de dolari, conform unui studiu realizat de Interbrand.

Pepsi, detronat de Coca-Cola si pe plan local

In Romania, Coca Cola detine aproximativ 60% din piata, in timp ce Pepsi Co are doar 18,3%. Restul din piata se imparte intre European Drinks, care produce trei branduri pe acest segment (Frutti Fresh, Adria si Action Cola), Romaqua Holding care detine Quick Cola, Maspex care produce pe acest segment Timbark Fizzy si alti mici producatori.

Omnicom si Publicis sunt prezente si pe piata locala

Grupul francez Publicis ramane unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din Romania, pe locul opt in clasament, dupa cifra de afaceri din 2011.

In Romania detine, printre altele, agentiile de publicitate Leo Burnett si Saatchi&Saatchi. Pentru 2013 grupul Publicis anticipeaza pentru anul acesta o crestere a cifrei de faceri de aproximativ 5%, fata de anul trecut, cand inregistrasera afaceri de 23,5 milioane de euro.

Grupul Media Omnicom cuprinde agentiile de media OmnicomMediaGroup, OMD si PHD, diviziile FUSE, Media Digital si Opera.

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...
#Coca Cola Pepsi, #cifra afaceri Pepsi, #cifra afaceri Coca Cola, #strategie Coca Cola, #Pepsi vanzari , #Cifra de afaceri