Trenurile romanesti - cele mai lente si scumpe din regiune

Luni, 23 August 2010, ora 00:59
2260 citiri
Trenurile romanesti - cele mai lente si scumpe din regiune

Intre Bucuresti si Constanta sunt 225 de kilometri pe calea ferata, distanta pe care trenurile noastre o parcurg cel mai repede in 3 ore si 42 de minute, asta daca circula conform graficului si nu inregistreaza intarzieri, ceea ce este greu de crezut.

In mersul trenurilor este trecut si un accelerat care face din Capitala pana la Constanta nici mai mult, nici mai putin de 4 ore si 22 de minute.

Debrecenul este la 221 de kilometri de Budapesta, dar pana si trenurile personale care circula pe aceasta relatie parcurg distanta in 3 ore si 28 de minute. Daca "drumul de fier" dintre cele doua orase unguresti este batut cu un accelerat, la destinatie se ajunge in 3 ore, in timp ce un rapid face doar 2 ore si 29 de minute.

La sud de Dunare,
un tren rapid pargurge in 4 ore si 27 de minute o distanta de 334 km, cat este de la Sofia la Dimitrovgrad. De la Varna la Ruse, pe o distanta similara cu cea de la Bucuresti la Constanta, rapidurile bulgaresti fac 2 ore si 26 de minute.

In Cehia, o distanta ceva mai lunga, intre Praga si Brno (255 km), este parcursa de un tren rapid in 3 ore si 31 de minute, in timp ce un tren expres face cu aproximativ 50 de minute mai putin.

Distanta de 292 de kilometri dintre Varsovia si Cracovia este parcursa de un tren rapid al companiei de cai ferate poloneze in 2 ore si 59 de minute, iar de un intercity express o strabate in 2 ore si 29 de minute.

In Austria, intre Viena si Unzmarkt (240 km) toate trenurile de rang superior fac 2 ore si 43 de minute, in vreme ce distanta dintre Bratislava si Vrutky (224 km) este facuta de un tren rapid in 3 ore si 13 minute.

Tot o distanta de 224 de kilometri, de data aceasta in Letonia, intre Riga si Rezekne este parcursa in 2 ore si 52 de minute cu un tren express sau 3 ore si 41 de minute de un tren accelerat.

Cat costa biletele?

Diferente notabile exista si intre pretul biletelor de tren din Romania si cele din statele UE. Daca un billet intreg, clasa a II-a, cu cel mai lent tren care parcurge distanta dintre Bucuresti la Constanta costa 38,7 lei, in Letonia pretul unui bilet de accelerat pentru relatia Riga - Rezekne (similara ca distanta cu cea din Romania) este de 4,8 lati (LVL), echivalentul a 28,7 lei.

Daca se cumpara bilete pentru cele mai rapide trenuri care strabat cele doua distante similare ca lungime, in Romania am plati 48,4 lei pentru rapid, iar in Letonia am da pentru express 5,3 LVL, echivalentul a 31,7 lei.

In Ungaria, pretul unui bilet de tren la clasa a II-a pe relatia Budapesta - Debrecen este de 3.890 forinti (59 lei) la personal si accelerat, 4.430 forinti (65,6 lei) la rapid si 5.620 forinti (85,2 lei) la Intercity.

Pretul unui bilet de clasa a II-a la Intercity Express care circula intre Varsovia si Kracovia este de 110 zloti (117 lei), in vreme ce pentru un tren rapid biletul costa 40 de zloti, echivalentul a 42,5 lei - cu mentiunea ca intre Varsovia si Kracovia sunt 292 kilometri, spre deosebire 225, cati sunt intre Bucuresti si Constanta.

La cehi, un bilet clasa a II-a la un tren de rang superior care circula intre Praga si Brno (255 km) costa aproximativ 310 coroane (52,7 lei).

Pretul unui bilet de la Varna la Ruse (226 km) costa la un tren rapid 11 leva la clasa a II-a, echivalentul a 23,8 lei.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Un alt obiectiv al Green Deal pare să fie lăsat uitării: Ponderea transportului rutier de mărfuri a crescut în zece ani
Un alt obiectiv al Green Deal pare să fie lăsat uitării: Ponderea transportului rutier de mărfuri a crescut în zece ani
Comisia Europeană își propunea, prin Green Deal, ecologizarea transportului de marfă, prin urmare, atragerea a cât mai multe companii de transport de marfă pe calea ferată. Însă în...
De ce a renunțat Alfa Romeo la numele "Milano" pentru un nou SUV. Care este noul nume ales de companie
De ce a renunțat Alfa Romeo la numele "Milano" pentru un nou SUV. Care este noul nume ales de companie
Producătorul auto Stellantis a cedat după o confruntare cu autoritățile italiene și a redenumit SUV-ul al cărui nume a fost contestant. Alfa Romeo Milano a stârnit controverse imediat după...
#trenuri, #romanesti, #bucuresti, #constanta, #cfr , #stiri CFR