Statul asteapta un miliard de euro din vinzarea CFR Marfa

Joi, 13 Decembrie 2007, ora 10:07
1129 citiri
Statul asteapta un miliard de euro din vinzarea CFR Marfa

Compania va fi scoasa la privatizare de catre autoritati la jumatatea anului viitor.

Ministerul Transporturilor (MT), proprietarul societatii de stat de transport feroviar de marfa, CFR Marfa, spera sa obtina cel putin un miliard de euro din privatizarea societatii, a declarat ieri ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Potrivit acestuia, consortiul format din consultantul fiscal Deloitte si cel juridic Bostina&Asociatii are trei luni la dispozitie pentru a propune mai multe forme in care societatea va putea fi privatizata. Odata realizate propunerile de strategie, Guvernul urmeaza sa decida care dintre acestea va fi aplicata, dupa care va fi selectat consultantul, care va realiza o evaluare a societatii si va asista statul pe perioada privatizarii.

"Obiectivul nostru este sa avem o privatizare de succes, care sa aduca venituri mari, iar nivelul de minimum un miliard de euro este un obiectiv realist", a spus Orban. Ministrul si consultantul financiar, Deloitte, se bazeaza pe succesul privatizarii companiei omoloage din Ungaria, MAV Cargo, cumparata recent de un consortiu format din Cargo Austria AG si firma ungureasca GySEV, pentru 350 de milioane de euro.

"Tinind seama ca valoarea tranzactiei in Ungaria a fost de patru ori mai mare decit cifra de afaceri a MAV Cargo, nu este de neatins acest obiectiv, de un miliard de euro (care ar semnifica de fapt vinzarea CFR Marfa la un nivel de doar doua ori cifra de afaceri - n. red.)", a declarat George Mucibabici, presedinte Deloitte Romania. In plus, compania ungureasca nu avea in proprietate la momentul privatizarii nici o locomotiva, in timp ce CFR Marfa detine aproape 1.000 de locomotive, precum si doua feriboturi cu un deplasament de 12.000 de tone. Compania mai detine in proprietate 51.000 de vagoane.

CFR Marfa a transportat anul trecut 14,4% din totalul parcursului de marfuri (rutier, feroviar, naval, aerian) din Romania, de trei ori mai mult decit principalii sai competitori pe calea ferata la un loc, reprezentati in principal de firmele private Servtrans Invest si Grampet-GFR. Veniturile companiei de stat au fost de 530 de milioane de euro, in urma carora s-a obtinut un profit net de 8,21 milioane de euro.

<a href=http://cotidianul.ro/index.php?id=16363&art=40279&cHash=f62dfc77f6/ target=_blank>Cotidianul</a>