Reparatia liniei 205 Brasov-Podu Olt costa 7,5 mil lei

Marti, 18 August 2009, ora 13:14
1655 citiri
Reparatia liniei 205 Brasov-Podu Olt costa 7,5 mil lei

Bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI) ar putea fi suplimentat cu 7,5 milioane lei, bani destinati pentru reparatii curente la infrastructura feroviara publica de pe linia 205 Brasov-Podu Olt, ca urmare a inlaturarii efectelor ploilor produse in luna iulie 2009.

Fondurile prevazute se utilizeaza pentru servicii de expertiza, proiectare si executarea lucrarilor necesare redeschiderii circulatiei trenurilor in zona podului km.99+396, de pe linia 205 Brasov-Podu Olt, afectata de calamitatile naturale produse in luna iulie 2009.

"Ploile torentiale de mare intensitate si inundatiile produse in prima decada a lunii iulie 2009 in zona centrala a tarii au afectat grav infrastructura feroviara. Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" - SA a actionat in perioada imediat urmatoare producerii calamitatilor naturale, cu personal propriu, pentru readucerea in stare de functionare a infrastructurii feroviare, dar in prezent circulatia este in continuare inchisa in zona podului de la km. 99+396 de pe linia 205 Brasov-Podu Olt intre statiile Arpas-Porumbacu, deoarece s-a produs inclinarea pilei nr.I dinspre Brasov cu aproximativ 10 grade spre amonte, ceea ce a condus la deplasarea tablierelor adiacente pilei afectate cu scoaterea lor de pe aparatele de reazem.

Distrugerile infrastructurii feroviare au fost majore, iar lucrarile de refacere nu pot fi realizate in regie proprie", se arata in proiectul de hotarare de Guvern, elaborat de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.

Redeschiderea circulatiei trenurilor
pe aceasta ruta presupune doua etape.

Prima etapa reprezinta suplimentarea bugetului MTI cu 7,5 milioane lei, fara TVA, pentru achizitionarea la pachet a serviciului de proiectare si executie a lucrarilor de punere in siguranta a tablierelor si redeschiderea circulatiei trenurilor cu restrictie de viteza. Achizitia se va face prin negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare, conform art.252 lit.c din OUG nr.34/2006.

Cea de-a doua etapa se refera la asigurarea sursei de finantare pentru refacerea pilei I si punerea in siguranta a podului prin realizarea lucrarilor de aparare si protectie necesare in amonte si aval de pod, estimata la 8,3 milioane lei, fara TVA, suma urmand a fi cuprinsa in BVC-ul pe anul 2010 Companiei Nationale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A..

"Dupa asigurarea sursei pentru etapa a II-a se vor aplica procedurile legale de achizitie a lucrarilor proiectate pentru solutia definitiva. In acest sens este necesar adoptarea proiectului Hotararii Guvernului privind suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului, pentru inlaturarea efectelor calamitatilor naturale", potrivit proiectul de hotarare de Guvern.

#berceanu, #buget, #comisii, #ministrul, #parlament, #transporturilor , #stiri CFR