Statul roman converteste in actiuni datoriile transportatorului feroviar si impune cumparatorului conditii de natura sociala care contravin normelor europene si pot atrage anularea contractului, avertizeaza expertii.
De la ultimele mari privatizari pana acum, in primavara lui 2013, a trecut o vreme in care normele UE privind vanzarea de companii de catre statele membre s-au inasprit semnificativ. In trecutul apropiat era firesc sa-i impui cumparatorului, prin contractul de privatizare, conditii de tipul "pastreaza toti angajatii cel putin cinci ani" sau "pastreaza obiectul de activitate", oferind in schimb facilitati ca stergerea ori reconversia de datorii, insa acum nu mai este asa.
In prezent, astfel de clauze pot duce chiar la nulitatea contractului de privatizare, pentru ca intra sub incidenta unor Directive europene privind ajutorul de stat.
Citeste mai multe despre Privatizarea CFR Marfa, la limita legislatiei UE. Din ce motive statul risca anularea viitorului contract pe Adevarul.ro