Primul tren "estival" a facut Bucuresti-Constanta intr-o ora si 55 de minute

Vineri, 04 Iulie 2014, ora 12:53
2023 citiri
Primul tren "estival" a facut Bucuresti-Constanta intr-o ora si 55 de minute

Primul tren din programul estival de transport, care circula cu 160 km/h, a parcurs distanta Bucuresti-Constanta, de 225 de kilometri, intr-o ora si 55 de minute, record de viteza pentru transportul pe calea ferata in Romania, potrivit directorului operational al CFR Calatori, Adrian Vlaicu.

"Cel mai scurt timp, din cunostintele mele, in care a fost parcursa distanta Bucuresti - Constanta a fost de 2 ore si 14 minute, inainte de 1989 si apoi pana in 1994-1995, pe cand se circula fara intrerupere cu 140 km/h pe sectoare, unele dintre ele mai mari, dar acum circulam cu 160 km/h. Din punct de vedere al serviciului comercial de calatori este o premiera absoluta", a spus Adrian Vlaicu.

Acesta e declarat ca pe ruta Constanta - Mangalia se circula cu dificultate din cauza infrastructurii saturate (se circula pe o linie simpla - n.r.), iar distanta se parcurge intr-o ora si pana la doua ore.

Potrivit CFR, incepand din 4 iulie 2014, patru trenuri de calatori Interregio, care vor atinge viteza maxima de 160 km/h, vor parcurge distanta dintre Bucuresti si Constanta sau retur, in doua ore.

Reprezentatii CFR au anuntat ca preturile biletelor raman neschimbate, respectiv 62 de lei pentru un bilet la clasa a II-a Bucuresti - Constanta sau retur, si de 108,4 lei dus si intors, inclusiv reducerea de 10%.

Cele patru trenuri Interregio, apte din punct de vedere tehnic pentru a circula cu viteza maxima de 160 km/h, vor asigura legatura directa intre Bucuresti si Constanta. Cursele vor opera de doua ori pe zi din Bucuresti, cu plecare la orele 9,00, respectiv 16,00, si din Constanta cu plecare la orele 13,10, respectiv 19,20.

Calatorii care opteaza pentru alte intervale orare de calatorie, mai au la dispozitie doua trenuri Interregio care vor asigura, de asemenea, legatura directa intre Bucuresti si Constanta, durata unei astfel de calatorii fiind de doua ore si 25 minute, garniturile circuland cu o viteza maxima de 140 km/h.

Pentru celelalte trenuri Interregio, care apartin atat operatorului national CFR Calatori, dar si operatorului privat Regiotrans, durata calatoriei va fi de doua ore si 35 de minute/doua ore si 45 minute, cu trei si cinci opriri in statiile de cale ferata din parcurs, garniturile circuland pe relatia Bucuresti Nord - Constanta, si retur, cu o viteza maxima cuprinsa intre 120 - 140 km/h.

Compania Nationala de Cai Ferate CNCF 'CFR' SA - companie care administreaza infrastructura feroviara publica - desfasoara o activitate de interes public si contribuie la libera circulatie a persoanelor, marfurilor si a bunurilor in interiorul tarii si peste granita, in conditii ecologice, eficiente si de siguranta.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Ciolacu vrea investiții din Emirate pentru modernizarea Aeroportului Otopeni și a căilor ferate
Ciolacu vrea investiții din Emirate pentru modernizarea Aeroportului Otopeni și a căilor ferate
Premierul României, Marcel Ciolacu, a declarat că un parteneriat între București și Abu Dhabi ar avea ca prioritate modernizarea Aeroportului Otopeni, a porturilor și a infrastructurii...
CFR anunță lucrări la un pod peste Olt, până la final de Mai. Cum vor circula trenurile în perioada următoare
CFR anunță lucrări la un pod peste Olt, până la final de Mai. Cum vor circula trenurile în perioada următoare
O serie de lucrări de reparaţii punctuale a suprastructurii căii pe podul de cale ferată peste râul Olt, situat între staţiile Drăgăneşti Olt şi Fărcaşele, se vor derula în perioada...
#trenuri calatori Interregio, #tren Bucuresti Constanta, #infrastructura feroviara Romania , #stiri CFR