Mantescu: Am convenit cu MTI sa fie retras proiectul de privatizare a CFR Marfa

Miercuri, 25 August 2010, ora 14:27
1604 citiri
Mantescu: Am convenit cu MTI sa fie retras proiectul de privatizare a CFR Marfa

Sindicatele din CFR au convenit cu reprezentantii conducerii Ministerului Transporturilor sa retraga proiectul cu privire la privatizarea CFR Marfa pentru a fi pus mai intai in dezbatere publica, precizeaza Mediafax.

Presedintele Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, Iulian Mantescu, a declarat, miercuri, la finalul discutiilor cu administratia CFR Marfa, ca au convenit ca joi, in Comisia de Dialog Social, sa fie retras proiectul privind privatizarea CFR Marfa, aceasta fiind o prevedere legala.

"Am facut solicitare pentru a se retrage proiectul ca sa fie pus in dezbaterie publica potrivit Legii 52, urmand ca abia apoi sa fie introdus pe ordinea de zi, aceasta fiind o prevedere legala", a spus Mantescu.

Liderul sindical a subliniat ca reprezentantii Ministerului Transporturilor "nu au dat de inteles" ca renunta la privatizare CFR Marfa.

Mantescu a mai spus ca este posibil ca cifra privind disponibilizarile din CFR sa fie alta, dand de inteles ca aceasta va fi mai mica dupa discutiile din urmatoarele doua zile cu directorii din teritoriu.

"Exista un proiect strategic privind privatizarea CFR Marfa, dar nu il putem accepta atata timp cat nu a fost discutat cu noi inainte. In acest moment respingem privatizarea CFR Marfa. Nu este oportuna acum. Compania trebuie echilibrata financiar inainte", a sustinut, luni, Iulian Mantescu, dupa discutii cu ministrul Radu Berceanu si cu directorii celor trei companii.

"Strategia de privatizare (a CFR Marfa - .r.) are ca obiective maximizarea pretului ce poate fi obtinut din vanzarea pachetului de actiuni, asigurarea unui sistem modern de transport, viabil din punct de vedere economic, social si al protectiei mediului si reducerea duratei procesului de privatizare si simplificarea derularii transferului dreptului de proprietate. De asemenea, se urmareste maximizarea primei de control total pe care investitorii ar fi dispusi sa o plateasca si mentinerea capacitatii si sarcinilor specifice CFR Marfa, pentru nevoile de aparare a tarii si monitorizarea postprivatizare a indeplinirii acestei obligatii", anunta MTI, in 5 august.

Strategia a fost realizata de consortiul de consultanti format din Deloitte si societatea Bostina si Asociatii.

Ministerul de resort va vinde toate actiunile companiei, prin licitatie cu strigare.

Garantia de participare la licitatie va reprezenta 20% din valoarea nominala a pachetului de actiuni scos la vanzare.

Taxa de participare la licitatie pentru fiecare investitor/grup de investitori care depune documente de participare este de 5% din valoarea nominala a pachetului de actiuni scos la vanzare.

In procesul de vanzare MTI va constitui o comisie de privatizare compusa din cinci reprezentanti ai MTI, unul al Ministerului Apararii Nationale si unul din partea Ministerului Finantelor Publice.

Ministerul Transporturilor a elaborat si proiectul de hotarare de guvern privind aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfa.

Potrivit proiectului, ministerul poate suspenda, modifica sau revoca oferta de vanzare si/sau metoda de privatizare, ca urmare a modificarilor de orice natura intervenite in termenii ofertei initiale de vanzare, interventiei unor conditii care ar putea influenta negativ rezultatele procesului de privatizare si/sau neparticiparii potentialilor investitori la procesul de privatizare sau a nefinalizarii tranzactiei.

"Situatia financiara actuala a CFR Marfa indica o stabilitate financiara relativa pe termen scurt. Din perspectiva pe termen lung, situatia financiara a societatii este foarte expusa la influente externe, cum ar fi cursul valutar, costul de capital si elementele de impozitare. Toate acestea pot afecta valoarea CFR Marfa si deformeaza metoda de privatizare spre o vanzare comerciala, nefiind posibila aplicarea unei oferte publice initiale derulata pe piata de capital, intrucat societatea are nevoie de investitia unui operator strategic pentru a-si imbunatati profitabilitatea", mai sustinea MTI. 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#cfr, #marfa, #privatizarea disponibilizari actiuni , #stiri CFR