Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Inelul feroviar al Capitalei va fi reabilitat in trei ani

Inelul feroviar al Capitalei va fi reabilitat in trei ani
Inelul feroviar al Capitalei, care inconjoara Bucurestiul pe o distanta de 62 kilometri, va fi reabilitat in trei ani, a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.

"In functie de constructorul care va castiga licitatia pentru reabilitare, inelului feroviar Bucuresti va fi dat in folosinta pentru cetateni in aproximativ trei, patru ani. Pe unele tronsoane se va dubla linia si se va electrifica. Dupa efectuarea studiului de fezabilitate se va sti cu exactitate si suma necesara realizarii acestui tronson feroviar", a spus ministrul Transporturilor, potrivit NewsIn.



Astfel, in prezent exista 14 statii pe inelul feroviar si urmeaza sa mai fie construite alte 13, la intersectia cu principalele bulevarde.



Prin inelul feroviar va fi evitata traversarea orasului cu transportul rutier circulandu-se mult mai bine. Orban a mai declarat ca vor fi achizitionate trenuri noi, de tip urban, asemanatoare cu Sageata Albastra.



De asemenea, dintre cele 27 de statii preconizate pentru inelul feroviar al capitalei vor fi: Bucuresti Nord - Grivita - Chitila, Bucuresti Vest - Cotroceni -Varteju - Jilava - Progresu - Popesti Leordeni, Bucuresti Sud - Pantelimon - Bucur Obor, Bucuresti Baneasa - Voluntari - Otopeni - Mogosoaia - Chitile.



Ministrul transporturilor a parcurs luni o parte din traseul inelului feroviar cu plecare din Gara de Nord, in acelasi timp cu pornirea unui microbuz pe linia de centura a capitalei. Traseul cu trenul a fost efectuat in 37 de minute, mergand cu 50 km/ora, iar microbuzul pana la statia Progresu a facut o ora si un sfert.



Ludovic Orban a mai declarat ca practic se va porni inelul verde al Bucurestiului prin amenajarea pe tot traseul inelului feroviar a unei liziere cu o latime de 20 metri.



Contractul pentru linia feroviara Bucuresti-Otopeni va fi semnat pana la sfarsitul anului



"Contractul va fi semnat pana la sfarsitul anului cu firma care va proiecta si construi linia feroviara Bucuresti-Otopeni. La ora actuala am introdus pe ordinea sedintei de Guvern indicativii tehnico-economici, iar la recrificarea bugetara din luna iunie vom stabili sumele necesare pentru aceasta investitie", a precizat Ludovic Orban.



Lucrarea va viza electrificarea a aproximativ 12 kilometri de cale ferata, dublarea liniilor pe o distanta de 12 kilometri, modernizarea garilor si coordonarea cu transportul public din Bucuresti.



Proiectul de legatura feroviara dintre Bucuresti si Otopeni a fost avizat de Comisia Tehnica Economica a declarat in luna martie ministrul transporturilor, Ludovic Orban. in plus, au fost identificate lucrarile care trebuie efectuate pentru dublari de linie, electrificari precum si analiza pozitionarii garilor.



Directorul de proiecte CFR Infrastructura, Constantin Onoiu, declara la inceputul lunii noiembrie 2007 ca lucrarile pentru construirea liniei feroviare intre Gara de Nord Bucuresti si aeroportul Otopeni vor fi incepute in cel mult doi ani si vor fi finalizate in 2012. Potrivit acestuia, executia lucrarii va dura aproximativ un an si jumatate.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1380 ori