Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Gruia Stoica (GFR): Sunt sanse sa depunem oferta pentru cumpararea CFR Marfa

Gruia Stoica (GFR): Sunt sanse sa depunem oferta pentru cumpararea CFR Marfa


Grup Feroviar Roman (GFR) a cumparat caietul de sarcini pentru licitatia privind achizitia pachetului majoritar de actiuni al CFR Marfa, potrivit omului de afaceri Gruia Stoica, proprietarul grupului Grampet, din care face parte GFR.

De asemenea, GFR se afla pe lista scurta pentru privatizarea companiei BDZ Cargo din Bulgaria.

"Legat de privatizarea din Bulgaria, aceasta ar putea fi un succes romanesc. Poate singurul succes de aceasta anvergura. Pe 26 aprilie chiar o sa depunem documentele. De asemenea, a inceput si o privatizare in Romania, vorbim aici de CFR Marfa. Noi am cumparat caietul de sarcini si sunt sanse sa depunem oferta si pentru cumpararea acestei societati. Ceea ce ar insemna ca grupul nostru va ajunge la 25.000 de angajati", a declarat vineri Gruia Stoica, citat de Mediafax.

In februarie, GFR a anuntat ca a indeplinit cerintele de calificare si a intrat pe lista scurta pentru privatizarea diviziei de marfa a companiei bulgare BDZ. Pretul minim de vanzare a companiei este de 51 milioane euro.

GFR, hranit si crescut de CFR

Proprietarul grupului Grampet SA din care face parte si GFR este Gruia Stoica, un controversat om de afaceri din cauza contractelor cu statul roman. De altfel, GFR s-a dezvoltat prin preluarea a peste 6.000 de vagoane de la CFR, prin operatiunea Rolling Stock Company.

In 2007, compania respectiva a fost creata in asociere cu CFR, GFR si Raiffeisen Bank. CFR a intrat in forma cu un aport de capital constituit din 6.400 de vagoane. Un an mai tarziu, banca si-a anuntat intentia de a-si vinde cele 17 procente, dar CFR nu a activat clauza de preemtiune, astfel, ca actiunile au fost cumparate de GFR, care a devenit majoritara si stapana pe vagoanele de la CFR.

Acum, GFR este cea mai valoroasa companie din grupul de firme Grampet SA cu o cifra de afaceri anuala de aproximativ 300 de milioane de euro.

In afara de piata locala, companiile controlate de Gruia Stoica s-au extins si in tarile vecine. Operatorul Grup Feroviar Roman (GFR) este prezent si pe pietele din Moldova, Ucraina, Ungaria, Serbia sau Bulgaria.

Grupul Grampet detine participatii majoritare la Bulgarian Railway Company, la Train Hungary, compania de reparatii si constructii vagoane Zelvoz Smederevo (Serbia), Eurorail Ucraina, Eurorail Moldova si Mozambic Reilly Company.

In 2012 averea omului de afaceri Gruia Stoica si a partenerului sau de afaceri, Vasile Didila, ambii galateni din localitatea Toflea, a crescut la 530-550 milioane de euro, potrivit topului 300 Cei mai bogati romani publicat de revista Capital.

Cum vor autoritatile sa privatizeze CFR Marfa

In ceea ce priveste CFR Marfa, Ministerul Transporturilor a scos la vanzare 51% din actiunile companiei, licitatia urmand sa porneasca de la un pret de 798,05 milioane lei (180 milioane de euro), iar castigatorul sa fie stabilit la jumatatea lunii iunie.

Procedura va avea trei etape - precalificare, negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante, respectiv licitatie cu oferta in plic.

Ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, a anuntat marti Guvernul ca 12 companii "foarte puternice din Europa" sunt interesate de privatizarea CFR Marfa.

Privatizarea CFR Marfa este unul din angajamentele asumate de Guvern prin acordul cu FMI.

CFR Marfa este cel mai mare operator de transport feroviar, urmat in topul companiilor de profil de GFR.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1786 ori