Grup Feroviar Roman a primit inapoi garantia de 20,2 milioane de euro abia la sase luni de la incercarea de privatizare a CFR Marfa, informeaza, marti, compania.
"Procedura de privatizare a obligat participantii, inclusiv GFR, ca, in cadrul procesului de privatizare, sa depuna, impreuna cu oferta de pret, si o scrisoare de garantie bancara in scopul garantarii indeplinirii obligatiilor ulterioare, cea mai importanta fiind semnarea contractului de vanzare-cumparare de actiuni de catre ofertantul declarat castigator si depunerea intr-un cont escrow a sumei de 20,2 milioane euro. GFR s-a conformat acestei obligatii si impreuna cu oferta de pret a constituit si scrisoarea de garantie bancara emisa de o banca straina', au explicat reprezentantii companiei.
Potrivit acestora, scrisoarea de garantie bancara a fost emisa in temeiul prevederilor Codului Civil Roman si a reglementarilor bancare care prevad in mod strict termenul de valabilitate, scopul pentru care se constituie garantia, cat si conditiile pentru care poate fi executata o astfel de garantie.
"In consecinta, scrisoarea de garantie bancara depusa de GFR in procedura de privatizare a CFR Marfa nu putea fi executata intr-o alta cauza, alta decat privatizarea CFR Marfa. Finalizarea tranzactiei nu a fost posibila din cauza neindeplinirii conditiilor suspensive, din motive care nu au tinut de culpa cumparatorului GFR, situatie in care contractul de privatizare a incetat de drept, potrivit clauzelor din cuprinsul acestuia', se mai arata in comunicat.
Ca urmare, potrivit contractului de privatizare, contul escrow in valoare de 20,2 milioane euro a fost desfiintat si scrisoarea de garantie urma sa fie restituita, partile urmand sa fie repuse in situatia initiala, de dinaintea privatizarii.
"Cu toate ca procedura de privatizare a CFR Marfa nu a putut fi incheiata inca de la mijlocul lunii octombrie 2013, scrisoarea de garantie bancara nu a fost restituita Grup Feroviar Roman de catre Ministerul Transporturilor vreme de 6 luni, in ciuda demersurilor pe care reprezentantii societatii le-au facut la Comisia de Privatizare a CFR Marfa', mai spun reprezentantii companiei feroviare.
Privatizarea CFR Marfa a esuat toamna trecuta intrucat clauzele suspensive de care era conditionata finalizarea tranzactiei nu au fost indeplinite, iar cumparatorul, Grup Feroviar Roman, nu a platit intreaga suma licitata pana la 14 octombrie, cand era data-limita prevazuta in Hotararea de Guvern.
Compania Grup Feroviar Roman a fost declarata pe 20 iunie 2013 castigatoare a competitiei pentru privatizarea CFR Marfa, iar contractul de vanzare-cumparare a pachetului de 51% din capitalul social al societatii catre societatea comerciala Grup Feroviar Roman a fost semnat in data de 2 septembrie 2013.
Pretul oferit de GFR a fost de 202 milioane de euro. In plus, GFR si-a asumat investitii de aproximativ 900 milioane de lei la CFR Marfa.