GFR anunta ca a primit abia dupa sase luni garantia pentru privatizarea CFR Marfa

Marti, 13 Mai 2014, ora 16:48
1890 citiri
GFR anunta ca a primit abia dupa sase luni garantia pentru privatizarea CFR Marfa

Grup Feroviar Roman a primit inapoi garantia de 20,2 milioane de euro abia la sase luni de la incercarea de privatizare a CFR Marfa, informeaza, marti, compania.

"Procedura de privatizare a obligat participantii, inclusiv GFR, ca, in cadrul procesului de privatizare, sa depuna, impreuna cu oferta de pret, si o scrisoare de garantie bancara in scopul garantarii indeplinirii obligatiilor ulterioare, cea mai importanta fiind semnarea contractului de vanzare-cumparare de actiuni de catre ofertantul declarat castigator si depunerea intr-un cont escrow a sumei de 20,2 milioane euro. GFR s-a conformat acestei obligatii si impreuna cu oferta de pret a constituit si scrisoarea de garantie bancara emisa de o banca straina', au explicat reprezentantii companiei.

Potrivit acestora, scrisoarea de garantie bancara a fost emisa in temeiul prevederilor Codului Civil Roman si a reglementarilor bancare care prevad in mod strict termenul de valabilitate, scopul pentru care se constituie garantia, cat si conditiile pentru care poate fi executata o astfel de garantie.

"In consecinta, scrisoarea de garantie bancara depusa de GFR in procedura de privatizare a CFR Marfa nu putea fi executata intr-o alta cauza, alta decat privatizarea CFR Marfa. Finalizarea tranzactiei nu a fost posibila din cauza neindeplinirii conditiilor suspensive, din motive care nu au tinut de culpa cumparatorului GFR, situatie in care contractul de privatizare a incetat de drept, potrivit clauzelor din cuprinsul acestuia', se mai arata in comunicat.

Ca urmare, potrivit contractului de privatizare, contul escrow in valoare de 20,2 milioane euro a fost desfiintat si scrisoarea de garantie urma sa fie restituita, partile urmand sa fie repuse in situatia initiala, de dinaintea privatizarii.

"Cu toate ca procedura de privatizare a CFR Marfa nu a putut fi incheiata inca de la mijlocul lunii octombrie 2013, scrisoarea de garantie bancara nu a fost restituita Grup Feroviar Roman de catre Ministerul Transporturilor vreme de 6 luni, in ciuda demersurilor pe care reprezentantii societatii le-au facut la Comisia de Privatizare a CFR Marfa', mai spun reprezentantii companiei feroviare.

Privatizarea CFR Marfa a esuat toamna trecuta intrucat clauzele suspensive de care era conditionata finalizarea tranzactiei nu au fost indeplinite, iar cumparatorul, Grup Feroviar Roman, nu a platit intreaga suma licitata pana la 14 octombrie, cand era data-limita prevazuta in Hotararea de Guvern.

Compania Grup Feroviar Roman a fost declarata pe 20 iunie 2013 castigatoare a competitiei pentru privatizarea CFR Marfa, iar contractul de vanzare-cumparare a pachetului de 51% din capitalul social al societatii catre societatea comerciala Grup Feroviar Roman a fost semnat in data de 2 septembrie 2013.

Pretul oferit de GFR a fost de 202 milioane de euro. In plus, GFR si-a asumat investitii de aproximativ 900 milioane de lei la CFR Marfa.

Apple permite schimbarea contului iCloud fără pierderea aplicațiilor! Dar procesul nu e deloc simplu
Apple permite schimbarea contului iCloud fără pierderea aplicațiilor! Dar procesul nu e deloc simplu
Apple introduce o nouă opțiune pentru utilizatorii care doresc să își schimbe contul iCloud, oferindu-le posibilitatea de a transfera achizițiile digitale pe un nou cont fără a pierde...
Alertă falsă de cutremur în Brazilia! Utilizatorii Android, treziți în toiul nopții din cauza unei erori Google
Alertă falsă de cutremur în Brazilia! Utilizatorii Android, treziți în toiul nopții din cauza unei erori Google
O defecțiune a sistemului de alertă pentru cutremure implementat de Google a provocat panică în Brazilia, unde mii de utilizatori de Android au fost treziți în miez de noapte de notificări...
#privatizare cfr marfa, #garantie privatizare CFR, #scrisoare garantie bancara , #stiri CFR

Curs valutar

1 EUR = 4.9771 RON

0.0001

1 USD = 4.7573 RON

0.0121
  1. Salarii de lux în companiile de stat, în timp ce românii strâng cureaua. Cine câștigă 25.000 de euro pe lună
  2. Cât costă să aduci și să înmatriculezi o mașină second-hand din Germania, după intrarea în spațiul Schengen
  3. „Revoluție" în domeniul auto: sursa de energie care ar putea înlocui simultan motoarele obișnuite și bateriile pentru mașini. Doar apă curată iese pe țeavă
  4. Se pregătește un nou sistem de taxare pentru autoturismele vechi din România, care să descurajeze achiziția de mașini second hand
  5. Una dintre cele mai mari fabrici de pâine din Transilvania a fost vândută la preț foarte redus
  6. ”Tigrul Europei” lovit de acțiunile lui Trump, sute de mii de români afectați. Este prins între două mari puteri mondiale
  7. Clienții unei bănci mari din România nu își mai pot folosi cardurile de la 1 martie. Atenție mare la fraude în perioada următoare
  8. Bancherii transferă cantități uriașe de aur cu avioanele de la Londra la New York. Demersul vine după măsurile luate de Donald Trump
  9. Guvernul pregătește o platformă unde românii să plătească direct RCA şi Casco. Și impozitele pentru asigurarea locuințelor ar putea fi achitate online
  10. Mii de mașini rechemate în service de Dacia din cauza unui șurub. "Poate duce la pierderea controlului vehiculului și la un risc crescut de accident"