Epopeea CFR Marfa. Stoica: Avem banii, dar trebuie vazut daca Ministerul respecta contractul

Vineri, 11 Octombrie 2013, ora 16:02
1587 citiri
Epopeea CFR Marfa. Stoica: Avem banii, dar trebuie vazut daca Ministerul respecta contractul
Sursa foto: Ro.stiri.yahoo.com

Grupul Feroviar Roman dispune de suma de bani necesara pentru preluarea CFR Marfa, respectiv 172 milioane de euro, insa trebuie vazut daca Ministerul Transporturilor si-a indeplinit obligatiile contractuale, a declarat omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul GFR, la plecarea de la Ministerul Transporturilor.

"O echipa de la mine (GFR - n.r.) s-a intalnit cu Comisia de privatizare (din MT - n.r.) pentru a vedea care este stadiul de indeplinire a obligatiilor contractuale ale vanzatorului", a spus Stoica.

Intrebat ce clauze nu a respectat statul, el a raspuns ca deocamdata nu stie.

"Confruntarea nu s-a terminat. Mai tarziu o sa va dau o declaratie despre acest lucru. Avem banii si nu sunt din surse ilegale. Exista banii si suntem pregatiti sa platim, dar asteptam sa vedem daca vanzatorul si-a indeplinit obligatiile", a reiterat proprietarul GFR.

Gruia Stoica a adaugat ca a tratat cu maxima seriozitate aceasta privatizare, pentru a da un semnal pentru mediul de afaceri.

"Pana luni se poate sa continuam privatizarea. Eu mi-as dori sa continuam privatizarea", a completat Stoica.

Acesta a spus din nou ca va da in judecata statul roman in cazul in care privatizarea esueaza.

Reprezentantii Comisiei de privatizare a CFR Marfa si cei ai GFR s-au intalnit, vineri, la Ministerul Transporturilor pentru a discuta pe tema continuarii procesului de privatizare a transportatorului feroviar de marfa.

Manescu: Plata trebuie facuta pana la 14 octombrie

Ramona Manescu a declarat, joi, ca privatizarea CFR Marfa nu trebuie sa depaseasca termenul de 15 octombrie, prevazut in Scrisoarea de intentie cu Fondul Monetar International, termenul de plata integrala a pachetului de actiuni fiind 14 octombrie.

"Suntem in termenii contractului, ca si pana acum. Am spus de la inceput: avem un contract, avem o Hotarare de Guvern, trebuie sa respectam cele 60 de zile. In Scrisoarea de intentie semnata cu FMI se prevedea foarte clar ca aceasta privatizare nu trebuie sa depaseasca termenul de 15 octombrie. Este prevazut acest termen in Scrisoarea de intentie cu FMI, de aceea s-a si facut o Hotarare de Guvern, care preciza acest termen de 60 de zile, fara posibilitatea de prelungire.

Termenul de plata a banilor este 14 octombrie. Va rog sa asteptati sa vina ziua de 14 octombrie si va vom comunica toate deciziile pe care le luam in sensul in care continuam privatizarea, adica o finalizam cu domnul Gruia Stoica sau...Ulterior va vom anunta cum se finalizeaza acest proces. Noi vrem, inainte sa ne spunem parerea, sa o argumentam juridic, pentru ca statul nu isi poate permite sa-si dea cu parerea si sa faca speculatii", a spus Ramona Manescu.

Stoica: Singurul termen limita pentru efectuarea platii este avizul Consiliului Concurentei

Cu o seara inainte, Gruia Stoica a declarat, pentru Agerpres, ca in contractul de privatizare a CFR Marfa nu exista niciun termen concret privind plata intregii sume de bani si finalizarea tranzactiei, ci doar precizarea ca acest lucru trebuie sa se intample dupa ce Consiliul Concurentei isi da avizul.

"Conform contractului de privatizare a CFR Marfa pe care l-am semnat, eu trebuie sa platesc banii dupa avizul Consiliului Concurentei. Nu exista niciun alt termen concret in contractul de privatizare in ceea ce priveste finalizarea tranzactiei. Nu stiu de ce a aparut termenul de 60 de zile in Hotararea de Guvern. Vanzatorul (Ministerul Transporturilor - n.r.) ar fi trebuit sa coreleze Hotararea de Guvern cu contractul de privatizare", a precizat Stoica.

El a subliniat ca, in cazul in care luni, 14 octombrie, Ministerul Transporturilor va anunta ca procesul de privatizare a esuat, GFR va actiona in instanta statul.

Pozitia Consiliului Concurentei

Pe de alta parte, presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu, a declarat, joi, pentru Agerpres, ca institutia a avertizat Guvernul inca din vara, cand a avizat proiectul de Hotarare de Guvern privind privatizarea CFR Marfa, ca textul actului normativ poate crea confuzii privind termenul de plata a banilor.

"Am atentionat Guvernul ca textul Hotararii de Guvern poate sa nasca ideea ca plata sumei se poate face dupa avizul Consiliului Concurentei. Acolo sunt cateva conditii care trebuie indeplinite pentru ca tranzactia sa fie finalizata, iar una dintre ele este avizul Consiliului", a precizat Chiritoiu.

Potrivit Hotararii de Guvern 526/2013 privind aprobarea conditiilor principale din contractul de privatizarea a CFR Marfa, GFR trebuie sa achite intreaga suma de bani in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a actului normativ, termen care se implineste pe 13 octombrie. In caz contrar, contractul de privatizare se desfiinteaza de plin drept, fara a mai fi necesara punerea in intarziere, fara orice alta formalitate prealabila si fara interventia instantei.

Ministerul Transporturilor a initiat o hotarare de Guvern prin care termenul ar fi trebuit decalat pana pe 20 decembrie, insa proiectul nu a fost discutat in sedinta Executivului de miercuri.

Potrivit unui comunicat al ministerului remis luni, proiectul de act normativ care vizeaza prelungirea termenului pentru finalizarea privatizarii CFR Marfa asigura parcurgerea perioadei necesare pentru completarea de catre GFR a documentelor depuse la Consiliul Concurentei si inregistrarea diminuarii capitalului social al transportatorului feroviar de marfa, lucruri care exced termenul legal stabilit pentru finalizare prin H.G. nr. 526/2013, respectiv data de 13 octombrie 2013.

Mai exact, pe langa avizul Consiliului Concurentei, o alta procedura trebuie indeplinita pana la finalizarea tranzactiei, respectiv transferul unor active non-core de la CFR Marfa catre alte companii din subordinea Ministerului Transporturilor. Conform Legii 31/1990 privind societatile comerciale, acest lucru poate fi realizat abia la doua luni de la decizia AGA.

Vineri, Grupul Feroviar Roman a anuntat ca a platit pana acum 30 de milioane de euro pentru achizitia CFR Marfa si va achita diferenta pana la 202 milioane de euro ulterior avizului Consiliului Concurentei.

Potrivit Legii concurentei, Consiliul trebuie sa decida in 45 de zile de la primirea documentatiei complete daca avizeaza concentrarea economica sau daca deschide o investigatie asupra efectelor pe care tranzactia le-ar putea avea in piata. In cazul in care decide sa deschida o investigatie, Consiliul are la dispozitie cinci luni pentru a da un verdict.

Apple schimbă strategia pentru iPhone 17! Modelele Pro renunță la titan, iar display-ul OLED primește un upgrade major
Apple schimbă strategia pentru iPhone 17! Modelele Pro renunță la titan, iar display-ul OLED primește un upgrade major
Apple pregătește modificări semnificative pentru viitoarea generație iPhone 17, iar printre cele mai notabile schimbări se numără renunțarea la titan pe modelele Pro. În locul acestui...
Un număr foarte ridicat de utilizatorii de internet vor să-și șteargă complet prezența online. De ce devine confidențialitatea digitală o preocupare majoră
Un număr foarte ridicat de utilizatorii de internet vor să-și șteargă complet prezența online. De ce devine confidențialitatea digitală o preocupare majoră
Un nou studiu realizat de Incogni relevă o tendință alarmantă: aproximativ o treime dintre utilizatorii de internet își doresc să dispară complet din mediul digital. Motivele variază, dar...
#privatizare cfr marfa, #Gruia Stoica CFR Marfa, #plata contract CFR Marfa, #aviz concurenta CFR Marfa , #stiri CFR

Curs valutar

1 EUR = 4.9772 RON

0.0001

1 USD = 4.7764 RON

0.0191
  1. Salarii de lux în companiile de stat, în timp ce românii strâng cureaua. Cine câștigă 25.000 de euro pe lună
  2. Cât costă să aduci și să înmatriculezi o mașină second-hand din Germania, după intrarea în spațiul Schengen
  3. „Revoluție" în domeniul auto: sursa de energie care ar putea înlocui simultan motoarele obișnuite și bateriile pentru mașini. Doar apă curată iese pe țeavă
  4. Se pregătește un nou sistem de taxare pentru autoturismele vechi din România, care să descurajeze achiziția de mașini second hand
  5. Una dintre cele mai mari fabrici de pâine din Transilvania a fost vândută la preț foarte redus
  6. Clienții unei bănci mari din România nu își mai pot folosi cardurile de la 1 martie. Atenție mare la fraude în perioada următoare
  7. Bancherii transferă cantități uriașe de aur cu avioanele de la Londra la New York. Demersul vine după măsurile luate de Donald Trump
  8. Guvernul pregătește o platformă unde românii să plătească direct RCA şi Casco. Și impozitele pentru asigurarea locuințelor ar putea fi achitate online
  9. Un nou oraș mare din România introduce rovinietă locală. Suma colosală la care pot ajunge taxele de drum și amenzile la care se expun șoferii
  10. Mii de mașini rechemate în service de Dacia din cauza unui șurub. "Poate duce la pierderea controlului vehiculului și la un risc crescut de accident"