Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Dan Diaconescu nu se lasa, vrea sa participe la privatizarea CFR Marfa

Dan Diaconescu nu se lasa, vrea sa participe la privatizarea CFR Marfa


Fondatorul PP-DD, Dan Diaconescu, a declarat, duminica, la Pechea, in judetul Galati, ca va participa la licitatia pentru privatizarea CFR Marfa pentru a impiedica statul sa vanda compania ieftin, asa cum a incercat si in cazul Oltchim.

Potrivit lui Dan Diaconescu, el va incerca sa obtina de la prietenii sai suma de 10 milioane de euro ceruta drept garantie pentru a participa la privatizarea CFR Marfa.

Dan Diaconescu a criticat declaratiile ministrului Transporturilor potrivit caruia suma estimata din privatizarea CFR Marfa ar fi de 50 de milioane de euro, in conditiile in care, a spus Diaconescu, numai fierul din companie este estimat la un miliard de euro.

Dan Diaconescu a mai spus ca ar vrea sa participe si la privatizarea Postei Romane dar a precizat ca acolo una din conditiile de participare este ca ofertantul sa fie tot o companie postala, dintr-un alt stat.

"Vrem sa participam (la privatizarea Postei, n.r.), dar inteleg ca au voie sa participe doar postele din alte state, ca in cazul telefoanelor: va dati seama, am privatizat telefonia, dandu-i-o statului grec. Prima pe lista este privatizarea CFR unde au pus o garantie de 10 milioane euro in dorinta ca eu sa nu particip - deci pana acolo s-a ajuns, ditamai statul roman se teme de un biet taran din Caracal - si acum vorbesc cu prietenii mei sa colectam 10 milioane euro ca sa o depunem ca garantie pentru participarea la CFR. Vor face ei astfel incat sa dea pe un euro si Posta, dar speram ca pana atunci vom veni noi la putere. Ceea ce vor sa faca la CFR este absolut criminal, am citit ca CFR are 900 de locomotive, uitati-va pe net, o locomotiva noua este doua milioane euro, una veche e un milion. Inmultiti 900 cu un milion, ca-s de regula vechi, si ajungeti la 900 milioane. CFR mai detine 50.000 vagoane care functioneaza si alte 600.000 de vagoane ruginite. Inmultiti cu 200.000 euro, cat este pret la fier vechi valoarea unui vagon, si vedeti la ce cifre ajungeti. Ei vor sa vanda CFR, a zis ministrul ca daca obtin 50 de milioane vor fi foarte fericiti. Faceti un calcul cat costa la fier vechi CFR - trece de un miliard euro si ei vor sa-l vanda pe 50 de milioane. Evident ca nu voi accepta, voi participa ca sa vada si poporul roman cum vand ei CFR pe 40-50 de milioane, au anuntat deja si cifra, cine ar face asa ceva inaintea unei licitatii, sa anunti si cifra cu care esti multumit sa inchei tranzactia?", a spus Diaconescu.

El s-a referit si la participarea sa la licitatia de privatizate a Oltchim de anul trecut si a spus ca altfel combinatul ar fi fost preluat de "un polonez" care l-ar fi vandut pe bucati la fier vechi.

"Daca nu participam la Oltchim, acum era taiat bucati vandut la fier vechi de un polonez care platise doua milioane euro pe el si care probabil pe fier vechi lua 500-600 de milioane de euro. Lucrurile sunt clare, dovedite, eu m-am inscris la licitatie dupa polonez, nu a mai venit nimeni dupa mine. Daca eu nu ma inscriam, polonezul era adjudecatar pe vremea asta, nimeni nu l-ar fi intrebat daca are acele doua milioane euro, de unde ii are, nimeni nu i-ar fi cerut sa-i dea in zece zile, si cum s-a intamplat la celelalte privatizari, combinatul era pe butuci demult", a declarat Dan Diaconescu.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Agerpres
Articol citit de 1500 ori