Cum vrea statul sa opreasca furturile din reteaua CFR

Luni, 18 Februarie 2013, ora 16:06
1891 citiri
Cum vrea statul sa opreasca furturile din reteaua CFR

Ministerul Transporturilor propune cresterea pedepselor minime pentru distrugerea retelei de cale ferata de la 2 la 4 ani si a celor pentru furtul componentelor de cale ferata de la 3 la 5 ani, precizand ca anul trecut pagubele generate de furturi s-au ridicat la 46,49 milioane lei.

"In perioada 2005 - 2012 au fost inregistrate un numar mare de sustrageri de elemente ale infrastructurii feroviare publice si private, ramase in majoritatea cazurilor neidentificate.

Acest fenomen a devenit acut in perioada ultimilor ani si a afectat direct infrastructuri feroviare recent modernizate pentru care au fost cheltuite importante sume atat din fonduri externe, cat si de la bugetul de stat", se arata in nota de fundamentare a unui proiect de ordonanta de urgenta, care vizeaza modificarea Legii nr. 289/2005 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea fenomenului infractional in domeniul transportului pe calea ferata.

Astfel, in 2011, pe reteaua feroviara publica au avut loc 4.175 de cazuri de sustrageri, cu o valoare a pagubelor de 32,38 millioane lei, iar in 2012 au existat 3.465 de cazuri, cu o valoare a pagubelor de 46,49 milioane lei (10,4 milioane euro).

Autorii documentului precizeaza ca elementele sustrase includ material marunt de cale, traverse de lemn, sine, contrasine, eclise metalice, parti componente ale instalatiilor de siguranta circulatiei, echipament si aparataj, cabluri de semnalizare si telecomunicatii, acestea fiind livrate firmelor care desfasoara activitati de colectare a deseurilor industriale reciclabile.

Astfel, proiectul propune cresterea minimului special prevazut de lege de la 2 la 4 ani pentru infractiunea de distrugere, degradare sau aducere in stare de neintrebuintare a caii ferate, a materialului rulant, precum si a instalatiilor, accesoriilor sau a altor componente ale acestora, respectiv de la 3 la 5 ani pentru sustragerea de componente ale caii ferate, de bunuri din vagoanele care sunt in compunerea unui tren aflat in circulatie sau programat pentru circulatie.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a afirmat ca va propune ca reprezentantii firmelor colectoare de fier vechi care achizitioneaza componente din reteaua de cale ferata sau nu anunta autoritatile atunci cand primesc asemenea oferte de achizitie sa raspunda penal.

Anterior, premierul Victor Ponta declarase ca Guvernul va dubla limitele minime si maxime ale pedepselor prevazute in Codul Penal pentru furturile de material rulant CFR si ca vor fi luate masuri suplimentare si pentru paza bunurilor.

CFR nu mai are rezerve de componente feroviare pentru inlocuirea celor subtilizate de hoti, care au crescut in ultima perioada si afecteaza sectii precum Bucuresti - Constanta, iar durata unei calatorii creste, din cauza verificarilor.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Avertisment al experților. Se va declanșa criza mondială, Armageddonul financiar: Cine o provoacă
Avertisment al experților. Se va declanșa criza mondială, Armageddonul financiar: Cine o provoacă
Lumea este astăzi un loc mai periculos decât în orice etapă de după Războiul Rece, totuși piețele sunt o imagine a unei nepreocupări nesuficiente, care se limitează la automulțumire, cu...
Contradicțiile pieței de energie nucleară din România. Ministerul Energiei, într-un „du-te vino” față de reactoarele modulare mici de la Doicești
Contradicțiile pieței de energie nucleară din România. Ministerul Energiei, într-un „du-te vino” față de reactoarele modulare mici de la Doicești
Ministerul Energiei a transmis recent că susține proiectul reactoarelor modulare mici în România, ca parte a strategiei de dezvoltare și consolidare energetică a țării. Pe 17 aprilie...
#furturi retea CFR, #furt cale ferata CFR, #pagube furt cale ferata CFR , #stiri CFR