Ministerul Transporturilor are, in conditiile in care GFR a depus pentru CFR Marfa o oferta cu noi conditii, o singura optiune legala, respectiv descalificarea ofertantului, potrivit asocierii Transferoviar Grup-Donau Finanz, care s-a retras recent de la privatizarea operatorului de transport marfa.
"Ne exprimam surprinderea si stupoarea ca, in conditiile in care Grup Feroviar Roman - ofertant in cadrul procedurii de privatizare - a depus o oferta care contine conditii suplimentare fata de cele continute in caietul de sarcini, Ministerul Transporturilor continua negocierile pentru privatizarea a 51% din SNTFM CFR Marfa", se arata intr-un comunicat al asocierii romano-austriece.
Consortiul sustine ca legislatia in vigoare si dosarul de prezentare cer ca etapa licitatiei cu oferta in plic sa presupuna depunerea ofertei financiare finale care sa nu contina niciun fel de conditii suplimentare fata de cele stipulate in strategia de privatizare si fata de forma finala a contractului de vanzare.
"Mai mult, strategia de privatizare (aprobata prin HG46/2013) prevede cu claritate ca termenul de plata a pretului actiunilor este de maxim 60 de zile. In aceste conditii, consideram ca singura optiune legala a Ministerului Transporturilor este descalificarea ofertantului GFR si inchiderea procesului de privatizare in curs fara desemnarea unui adjudecatar", se mai arata in comunicat.
Asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz a anuntat miercuri ca a decis sa se retraga din procesul de privatizare a CFR Marfa si isi rezerva dreptul de a contesta procedura la institutiile abilitate.
Consortiul a precizat ca, avand in vedere complexitatea procesului si volumul semnificativ de informatii care trebuiau analizate pentru realizarea in mod corespunzator a propriei evaluari a CFR Marfa, a depus la Ministerul Transporturilor mai multe cereri de amanare, acestea fiind respinse.
Totodata, compania americana OmniTRAX a iesit din cursa in urma cu doua saptamani, in conditiile in care nu au depus oferta preliminara si neangajanta. Compania americana a contestat procesul de privatizare si a cerut reluarea procedurii, precizand ca are nevoie de mai mult timp pentru a efectua un audit profesionist al transportatorului feroviar de marfa.
Privatizarea CFR Marfa a continuat, astfel, doar cu Grup Feroviar Roman, companie detinuta de omul de afaceri Gruia Stoica.