Strategia de privatizare a companiei CFR Marfa, publicata de ministerul Transporturilor, prevede ca investitorii interesati de achizitia comapaniei sa faca intai o serie de oferte preliminare si neangajante, urmate de o licitatie in care oferta va fi facuta in plic.
Singurul criteriu de adjudecare a licitatiei va fi pretul, potrivit strategiei. Pretul de pornire va fi stabilit de stat care va reduce tariful, in cazul in care nu va exista suficient interes din partea investitorilor.
Garantia de participare la licitatie este de 10 milioane de euro, ceea ce reprezinta 17% din valoarea nominala a actiunilor statului.
Privatizarea CFR Marfa se va face cu un investitor strategis sau cu un grup de investitori, care se obliga sa mentina obiectul de activitate al societatii. Reprezentanti ai Ministerului Transporturilor, cat si ai Consiliul Superior de Aparare a Tarii, vor monitoriza, post-privatizare, compania.
Seful FMI in Romania: Singura solutie pentru CFR Marfa este vanzarea integrala
Probleme de la CFR Marfa au fost scoase in evident si de reprezentantii FMI in tara. Seful delegatiei, Erik de Vrijer, a spus ca singura solutie pentru salvarea companiei este privatizarea integrala, prin vanzarea catre un investitor strategic.
Procesul de privatizare a CFR Marfa va incepe in luna februarie si nu poate dura "sub nicio forma" mai mult de sase luni, potrivit declaratiilor pe care le-a facut in urma cu cateva zile ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.