Micu, CFR: Transformarea Garii de Nord in statie de tranzit ar costa 1,5 miliarde euro

Sambata, 16 Noiembrie 2013, ora 15:05
1726 citiri
Micu, CFR: Transformarea Garii de Nord in statie de tranzit ar costa 1,5 miliarde euro
Foto: wikimedia.org

Procesul de transformare a Garii de Nord din statie terminus in statie de tranzit ar implica investitii de peste 1,5 miliarde de euro din fonduri europene, si ar presupune in principal ingroparea tuturor liniilor de cale ferata, pentru a utiliza mult mai bine spatiul de la suprafata, a declarat, sambata, George Micu, directorul general al Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA.

"In prezent sunt discutii pentru un proiect mare de modernizare a Garii de Nord, care ar presupune transformarea acesteia din statie terminus in statie de tranzit. Suntem in faza de studiu de fezabilitate, printr-o colaborare cu o firma belgiana, insa conform estimarilor ar fi nevoie de o investitie de peste 1,5 miliarde de euro, din fonduri europene. Prin acest proces de modernizare, toate liniile de cale ferata din Gara de Nord ar urma sa fie ingropate, pentru a utiliza mult mai bine spatiul de la suprafata", a afirmat George Micu.

Potrivit acestuia, o crestere semnificativa a vitezei de circulatie a trenurilor ar fi posibila peste 10 ani, insa doar in conditiile unor investitii sustinute pentru modernizarea sistemului feroviar.

'O crestere semnificativa a vitezei trenurilor nu va putea avea loc mai devreme de 10 ani, si asta doar in conditiile unor investitii sustinute pentru modernizarea sistemului feroviar. In ultimii 20 de ani, investitiile in calea ferata au fost mult mai mici decat necesitatile. Dupa modernizare, viteza trenurilor care circula pe coridoarele europene ar putea ajunge la 160 km/ora, iar a celor de pe celelalte linii la 70-80 km/ora', a mai spus directorul general al CFR SA.

Acesta a precizat, totodata, ca in momentul de fata compania nu are in vedere disponibilizari de personal.

"Preocuparile noastre in prezent nu sunt sa facem disponibilizari, ci sa gasim solutii pentru a pastra locurile de munca. E vorba de un sector foarte specializat, iar persoanelor disponibilizate le-ar fi foarte greu sa-si gaseasca un alt loc de munca. In orice caz, daca vom face reduceri de personal, incercam sa gasim solutii pentru ca acesti oameni sa aiba in continuare un loc de munca", a mai spus George Micu.

Seful CFR a participat sambata la deschiderea Statiei Oficiale de Taxi din Gara de Nord.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Un director al FMI transmite că nu există riscul unei recesiuni globale. "În acest moment, va fi nevoie de mult pentru a deraia această economie"
Un director al FMI transmite că nu există riscul unei recesiuni globale. "În acest moment, va fi nevoie de mult pentru a deraia această economie"
Unul dintre cei mai importanţi economişti ai Fondului Monetar Internaţional a semnalat un risc redus de recesiune globală, în ciuda zgomotelor continue de incertitudine geopolitică,...
Microsoft renunță la aplicația Teams în suita Office. Care este motivul
Microsoft renunță la aplicația Teams în suita Office. Care este motivul
Microsoft a anunțat recent că va separa aplicația Teams de suita Microsoft 365, decizie luată pentru a evita complicatiile legale și pentru a oferi claritate clienților, conform...
#Gara de Nord Tranzit, #investitii Gara de Nord , #Investitii