Greseli frecvente intr-un pitch pentru investitori

Luni, 25 Octombrie 2010, ora 14:37
1678 citiri
Greseli frecvente intr-un pitch pentru investitori

Ca antreprenor, trebuie sa stii ce trebuie sa faci pentru a convinge investitorii sau sponsorii sa iti finanteze afacerea. Exista o multime de sfaturi despre cum sa realizezi o prezentare, insa exista foarte putine informatii despre cum sa nu faci o prezentare sau ce greseli ar trebui sa eviti.

Orice afacere, indiferent ca este la inceput sau este mai dezvoltata trebuie sa aiba o prezentare cat mai elaborata, pentru cand va veni momentul unui pitch sustinut in fata potentialilor investitori.

1. Nu scrie despre tine


Prezentarea trebuie facuta pentru a capta atentia investitorilor. Trebuie sa scrii despre ceea ce vor ei, nu despre ceea ce vrei tu.

Prezentarea trebuie sa fie scurta, clara si concisa, astfel incat sa ramana in mintea investitorilor.

Cand faci prezentarea pentru investitori, trebuie sa vezi cum stau lucrurile din perspectiva lor. Acestia incearca sa premediteze care este sansa ca un CEC scris de ei sa genereze o multime de bani in viitorul apropiat si isi doresc sa stie ca tu ai inteles acest lucru.

Trebuie sa vorbesti despre echipa de management deoarece experienta reduce riscurile. Trebuie sa vorbesti despre strategiile de exit, deoarece investitorii nu fac nici un pas fara sa verifice aceste strategii.

Cele mai multe prezentari rezuma doar afacerea, fara sa se concentreze pe ceea ce cauta investitorii cu adevarat.

Concentreaza-te si realizeaza o prezentare personalizata pentru fiecare ascultator in parte. Raspunde la intrebarile puse de catre public, nu la cele pe care le consideri tu potrivite.

2. Nu prezenta niciodata fara sa ai un plan de afaceri.


Prezentarea si planul de afaceri sunt asemeni filmului si scenariului. Nu functioneaza unul fara celalalt.

Prezentarea ilustreaza planul de afaceri intr-un mediu diferit.

Scopul planului de afaceri este sa contribuie la o mai buna prezentare a domeniului in care te-ai decis sa activezi.

Una dintre cele mai frecvente greseli din ultima vreme este ca majoritatea antreprenorilor aleg sa faca o prezentare a afacerii in locul planului de afaceri.

In majoritatea cazurilor, acestia nu au inteles ce este acela un plan de afaceri si astfel ajung sa il confunde cu un alt document.

Planul de afaceri este de fapt o descriere a ce urmeaza sa se intample, traseul pe care trebuie sa il parcurga o afacere pentru a deveni profitabila.

Nu-ti poti descrie afacerea fara sa stii de cati bani ai nevoie, pe ce anume ii vei cheltui si de ce.

Trebuie sa-ti definesti piata tinta si sa motivezi alegerea facuta. De ce acest tip de afacere?

Estimeaza volumul vanzarilor si costul produselor. Trebuie sa-ti dezvolti o orientare strategica.

Trebuie sa stii de ce anume ai nevoie ca sa dai lovitura in afaceri si care sunt pasii pe care trebuie sa-i parcurgi.

In mod ironic, o prezentare fara un plan poate da peste cap planurile antreprenorului, deoarece se poate intampla una din stuatiile de mai jos:

1.De cele mai multe ori, in cazul in care prezentarea are succes, majoritatea investitorilor vor apoi sa vada planul dupa care a fost facuta prezentarea. Vor dori sa verifice calculele, numarul de angajati si cheltuielile. Apoi vor cere sa vada rationamentul care a stat la baza strategiei, terenul si parametrii. Ceea ce este prezentat pe scurt va trebui sa se regaseasca detaliat in planul de afaceri.

2.Aproape intotdeauna investitorii vor sugera unele schimbari. Ce ar trebui sa faci pentru a avea o crestere rapida sau ce s-ar intampla daca afacerea nu merge chiar atat de bine? Ai putea pune pe picioare afacerea cu oameni mai putini si cu un capital mai scazut? Ai putea accelera ritmul de atingere a parametrilor stabiliti. Iar in cazul in care nu detii un plan de afaceri nu esti credibil.

In final, trebuie sa tii cont ca scopul prezentarii este sa rezume planul de afaceri. Evidentiaza elementele de baza. Tine cont de domeniul in care vrei sa activezi si de publicul caruia i te adresezi - prezentarea trebuie sa fie scurta si la obiect.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

3 exemple de investiții pentru investitorii cu profil redus de risc
3 exemple de investiții pentru investitorii cu profil redus de risc
Dacă ai reușit să economisești o anumită sumă de bani și cauți soluții de a o multiplica, ai ajuns unde trebuie. Totuși, înainte de a lua o decizie, este important să stabilești ce...
Dotează igienic intrările în spațiul tău de business, pentru o bună curățenie și siguranță!
Dotează igienic intrările în spațiul tău de business, pentru o bună curățenie și siguranță!
Indiferent de domeniul de activitate, în afaceri, igienă și siguranța nu ar trebui să fie niciodată neglijate. Exista anumite in care acest aspect este cu atat mai important, intrucat...
#afaceri, #greseli, #investitori, #plan, #prezentare , #stiri CEC