Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum si-a croit CEC haina noua

Cum si-a croit CEC haina noua
Spotul "Ringul de box" va fi difuzat, cu mare frecventa, pana la sfarsitul lunii mai. Procesul complex de rebranding din acest an va costa institutia 50 milioane de euro. Pentru noua imagine a Casei de Economii si Consemnatiuni (CEC) s-a lucrat timp de un an. Frunza de stejar si scutul sunt noile simboluri ale CEC Bank.


Este pentru prima data cand o institutie de
stat trece printr-un proces atat de amplu de rebranding. Brandient, agentia de
consultanta de brand, care s-a ocupat de acest proces, a avut o misiune grea.
„Este cel mai dificil proiect al nostru pentru ca «actionarii» sunt foarte
diferiti. Trebuie sa fie multumiti multi oameni, de la reprezentantul
sindicatului si directori, pana la ministrul finantelor, guvernatorul Bancii
Nationale si primul ministru", declara Aneta Bogdan, managing partner
Brandient.



 



La improspatarea imaginii CEC au lucrat
patru consultanti si sase designeri ai agentiei, timp de aproape un an.
Imaginea CEC era prafuita, desi brandul sau are o notorietate de 98%, potrivit
cercetarilor de piata. Primul pas in preocesul de rebranding a fost reprezentat
de o serie de interviuri cu 82 de oameni-cheie din organizatie.



 



„Am gasit niste valori pe care nu le-am
intalnit niciodata intr-o entitate, fie antreprenoriala, fie de stat",
povesteste Aneta Bogdan.



 



Banca isi descopera valorile



 



Au fost identificate valori ce reprezinta
traditia si simbolul national pe care le poarta CEC. Au mai fost identificate
valori precum siguranta, increderea si onestitatea. „Cel mai interesant este
faptul ca am gasit o forma de familiaritate fata de aceasta institutie, care
este greu de gasit intr-o alta banca, in acest moment", precizeaza Bogdan.
Cu alte cuvinte, interviurile au avut rolul de a stabili ce simboluri poarta
aceasta institutie si ce valori ii uneste pe angajatii sai.



 



In ciuda notorietatii si a simbolurilor,
brandul CEC se confrunta cu numeroase probleme in piata bancara. Multi oameni
nu considera CEC-ul drept o banca, ci o entitate de sine statatoare. Altfel
spus, exista banci comerciale, pe de o parte, si CEC-ul, pe de alta parte. Grea
misiune pentru a elimina aceasta mentalitate! In acest sens, a fost adaugat
cuvantul Bank alaturi de CEC, pentru o mai buna intelegere si pozitionare in
constiinta consumatorilor.



 



Procesul de rebranding are trei directii.
In primul rand se urmareste schimbarea comportamentului angajatilor, mai cu
seama in relatia cu publicul. O alta directie este schimbarea portofoliului de
produse. A treia directie se refera la identitatea vizuala a bancii. Noul logo
CEC este un scut in interiorul caruia se afla o frunza de stajer pe un fond
verde. „Daca CEC este un brand de reprezentare nationala, atunci am ales un
simbol natural, pe intelesul tuturor, care este stejarul. Acesta inseamna
perenitate, siguranta si onestitate. Scutul este siguranta marita pe care o are
CEC, iar verdele este un semn al renasterii", explica Aneta Bogdan.



 



CEC Bank, un boxer care revine in ring



 



Procesul de rebranding a inceput cu o
campanie de imagine realizata de agentia de publicitate Papaya cu care
institutia a colaborat si pentru alte campanii. „Am urmarit sa comunicam ca la
CEC nu s-a schimbat numai numele si logoul, ci si atitudinea. CEC Bank este
dispusa sa se bata de la egal la egal cu celelalte banci", afirma Robert
Tiderle, creative director Papaya. „Varful de lance" al campaniei este un
spot tv, care arata un meci de box. Unul dintre jucatori este doborat pana in
pracul K.O. Toata lumea este convinsa ca pugilistul nu mai are nicio sansa.
Spotul se incheie cu revenirea in joc a celui doborat, cu sloganul: „Nu se
termina acum.



 



Acum incepe". De ce un meci de box?
„Ideea este considerata de multi foarte indrazneata. Este un simbol care
renaste. Am ales un meci de box pentru ca, in acest sport, revenirea este o
chestiune de vointa, nu neaparat de forta sau de forma fizica", motiveaza
Tiderle.



 



Pe scurt



 



- Numele campaniei: „CEC Bank. Banca
noastra"



 



-Bugetul procesului de rebranding: 45
milioane de euro pentru reamenajarea a circa 600 de sedii si 5,56 milioane de
euro pentru promovarea unor noi produse ce vor fi lansate in acest an.



 



- Durata: 6 – 31 mai



 



- Public-tinta: Public din mediul urban si
rural.



 



- Obiectivele campaniei: Cresterea cotei de
piata.



 



- Canale de promovare: tv, presa scrisa,
outdoor, internet.



 



- Agentiile: Brandient (consultanta de
brand), Papaya (creatie) si Mindshare (media).



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1591 ori