Lemnul masiv, din nou la moda

Joi, 06 Septembrie 2007, ora 08:46
1942 citiri

Lemn masiv pentru mobila din bucatarii, nu doar pentru dormitoare sau sufragerii, lucrat manual, in linii clasice, canapele tapitate in culori vii sau puternic contrastante, in forme patrate sau rotunde, cu accesorii simple, dar numeroase, toate la preturi compatibile cu orice buget.

Aceasta este oferta celor peste 3.000 de producatori romani si straini de mobila, prezenti de ieri si pana duminica la targul international de mobilier si design organizat la Romexpo.

Initial gandit ca un targ destinat producatorilor si distribuitorilor din domeniu, expozitia s-a transformat in acest an intr-o buna ocazie pentru companii nu doar de a-si prezenta produsele, ci de a le si scoate la vanzare, mai ales ca in cele cinci zile sunt asteptati la Romexpo circa 40.000 de vizitatori.

"Mobila din lemn masiv
este specifica pietei romanesti. Desi tinerii sunt atrasi mai mult de mobila din pal, pentru ca este mai ieftina si poate fi usor inlocuita, lemnul masiv continua sa se vanda foarte bine. In acest an, designerii au creat mobila in culori inchise, nu doar pentru dormitoare sau sufragerii, ci si pentru bucatarii", ne-a declarat Ioan Marginean, directorul economic al Silvarom, unul dintre cei mai mari producatori de mobila de la noi. O bucatarie din lemn masiv costa in jur de 3.500 de lei, in timp ce imitatia de furnir scade pretul acesteia pana la 2.200 de lei.

In "tendinte" anul acesta sunt si canapelele din pal, tapitate cu plus, in culori contrastante, in timp ce pielea si-a pierdut din sustinatori, potrivit Marianei Agache, proprietarul producatorului lugojean de canapele Agache.

Zambila de apa impletita a facut furori

Si romanii cu gusturi exotice in materie de mobila se indreapta catre lemnul masiv, spune directorul executiv al importatorului de mobila Exotique, Violeta Cojocaru. Compania aduce produsele - in special mobila pentru dormitoare si livinguri - din Thailanda, Indonezia, Laos sau India, la preturi putin mai ridicate fata de cele practicate de producatorii romani, insa cu design deosebit.

"Cel mai bine vandut produs al nostru a fost un fotoliu din zambila de apa impletita (care arata ca rachita, insa are un aspect mai delicat - n.r.) din Thailanda, care costa 1.500 de lei si este realizat manual, in cam o saptamana", potrivit reprezentantului Exotique, companie care a inceput sa importe mobila orientala in urma cu patru ani. Si mobila de sufragerie lucrata manual, in liniile clasice, se vinde foarte bine, spune Violeta Cojocaru.

Mariana Agache

"Cea mai acuta problema a noastra este personalul calificat. Este extrem de dificil sa reusim sa-i convingem pe cei 150 de angajati sa ramana la noi si sa nu aleaga sa plece in Vest, iar un salariu bun, care a si crescut in ultimul an cu 25%, nu mai este suficient", spune proprietarul producatorului de canapele tapitate Agache, din Lugoj, Mariana Agache.

Compania a avut anul trecut vanzari de 3 milioane de euro si este prezenta cu magazine proprii in Lugoj, Timisoara, Targu-Mures si Deva. "Vindem foarte bine si in Bucuresti, desi aici nu suntem prezenti cu magazine proprii, ci ne expunem produsele in magazinele Alprom si in complexul Elite, din cartierul Ghencea. Circa 20a din mobilierul produs la Lugoj merge la export, in Olanda."

Continuarea in <a href=http://www.evz.ro/article.php?artid=321513>Evenimentul Zilei</a>

<b>Bloombiz</b>

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>

Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.