Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Sfaturi utile pentru a avea un birou minimalist și eficient

Sfaturi utile pentru a avea un birou minimalist și eficient


Este foarte ușor să acumulezi o mulțime de lucruri pe biroul tău, mai ales atunci când lucrezi de acasă. Între grămezile de dosare ce se clatină periculos, documente, hârtii, corespondența care a acaparat tot spațiul de lucru, post-it și accesoriile de birou, vine un moment când simți că nu mai poți respira. Iată câteva sfaturi care te pot ajuta să lucrezi liniștit și productiv într-un spațiu minimalist și eficient.

Sortare și organizare

Pentru a obține un birou minimalist, care să respire, un singur cuvânt de ordine: organizare. Va trebui să sortezi în mod serios, să păstrezi elementele esențiale și să elimini orice obiect care nu are ce căuta în spațiul tău de lucru. Elementele de bază sunt computerul, lampa de birou, un notebook, suportul pentru creioane și doar dosarele la care lucrezi în acel moment. Evită aglomerația vizuală și depozitează orice alt lucru inutil în sertarele biroului tău. Ideal ar fi ca și acestea să fie bine organizate: unul pentru accesorii, precum articole de birotică și papetărie, post-it, plicuri, hârtie pentru imprimantă etc., un altul pentru articolele electronice, precum încărcătoare, flash drive, acumulatori, căști. Un al treilea pentru actele, facturile și corespondența importantă, sortate și ele în prealabil. Poți achiziționa un distrugator documente care îți va fi de mare ajutor în acest sens, pentru a putea renunța liniștit la orice CD, DVD, card sau act care conține date personale, dar de care nu mai ai nevoie.

Mobilier adecvat

Este necesar să acorzi atenție mobilierului de birou. Nu face rabat de la calitate, până la urmă biroul va fi un element central al camerei tale. Optează și pentru un fotoliu confortabil, spatele tău îți va mulțumi pentru asta. Un birou minimalist este în primul rând unul rafinat, eficient și simplu. Este necesar, chiar esențial, să alegi un mobilier cu stocare funcțională pentru a-ți putea organiza munca de zi cu zi și pentru a fi productiv. Alege un birou cu sertare sau tăvi glisante, discrete, perfecte pentru a stoca documente sau alte accesorii. Nu uita să utilizezi spațiul pe verticală, alegând rafturi pe înălțimea tavanului. Astfel economisești spațiu pe birou, ai o zonă de depozitare suplimentară și, mai ales, locul de muncă va fi mult mai aerisit.

Culori neutre și liniștitoare

Alegerea schemei de culori este, de asemenea, importantă atunci când îți dorești un colț de birou minimalist. Optează pentru sobrietate, prin tonuri neutre precum bej, gri, crem sau, dacă preferi, nuanțe discrete pastelate. Camera ta va părea mai relaxantă și confortabilă, iar asta te va ajuta să te concentrezi și să fii mai productiv toată ziua. Evită albul și alege câteva pete de culoare, de exemplu, pentru accesoriile de birou. Astfel vei aduce un punct de contrast și o bună doză de energie pozitivă la locul tău de muncă.

Decor sobru, dar zen

Decorarea este esențială pentru a crea o zonă de birou minimalistă. Trucul aici este să optezi pentru simplitate. Nu supraîncărca acest spațiu prin culori sau materiale complicate. Alegerea obiectelor decorative depinde de spațiul avut la dispoziție, de proporțiile camerei și de luminozitatea acesteia. Așadar, optează pentru obiecte 2 în 1, decorative și funcționale deopotrivă, precum lămpi de birou, obiecte pentru depozitare sau de birotică și papetărie interesante. Respectă paleta de culori a mobilierului deja existent în cameră. Oferă personalitate zonei tale de birou prin alegerea unor plante de cameră, care nu doar îți vor oxigena aerul, dar vor aduce pata de culoare și de viață necesară pentru a nu lucra într-un mediu complet steril.

Uneori nu este nevoie să faci schimbări mari pentru a fi minimalist, chiar și la birou. Dar ele sunt totuși necesare, chiar dacă, de cele mai multe ori, constau doar în noi obiceiuri și rutine, precum sortarea hârtiilor și a obiectelor de papetărie, de exemplu, o dată la două săptămâni. Minimalismul la birou nu ține doar de elementele decorative, ci este un mod de a-ți gestiona mai bine timpul și prioritățile pentru a putea lucra mai eficient.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 276 ori
Citeste mai multe desprebirou birou minimalist amenajare birou