Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Vizitatori mai multi si vanzari mai mari la Bookfest 2012

Vizitatori mai multi si vanzari mai mari la Bookfest 2012


Un numar 90.000 de vizitatori, cu peste 12% mai multi fata de editia precedenta, au adus anul acesta la cea de-a VII-a editie a Salonului International de Carte Bookfest vanzari cu 15% mai mari, informeaza Asociatia Editorilor din Romania (AER), organizatorul evenimentului.

Organizata in perioada 30 mai-3 iunie la Complexul expozitional Romexpo, manifestarea a reunit peste 150 de expozanti, intr-un spatiu expozitional avand o suprafata totala de 10.000 de mp, fiecare cumparator platind in medie 10 euro pentru titlurile preferate si rasplatind astfel eforturile editorilor de a satisface exigentele tot mai mari ale publicului Bookfest.

"Desi numarul expozantilor a fost marcat de dificultatile economice, ne-am bucurat sa constatam ca Bookfest a atras un public mult mai receptiv la titlurile noi si informat asupra ofertelor de carte de calitate", a declarat Grigore Arsene, presedintele AER.

Invitatul de onoare al editiei din acest an a fost Franta, prezenta franceza fiind marcata de personalitati de prima marime din lumea literara precum: celebrul scriitor Michel Houellebecq, autorul "Particulelor elementare", pentru care Romania este cea de a treia tara unde a acceptat sa vina, dupa Germania si Israel, producatorul de televiziune Bernard Pivot, academicianul Dominique Fernandez, autorii Sylvie Germain, Nedim Gursel, Yasmina Khadra, Yann Apperry si Nina Yargekov, dar si editorii Catherine Farin, Marielle Kalamboussis, Jean-Paul Hirsch, Jean Mattern si Teresa Cremisi, precizeaza AER.

Arsene s-a declarat onorat ca AER sa aiba alaturi un invitat de calibrul Frantei si sa poata prezenta in spatiul Bookfest dimensiunile impresionante ale culturii francofone si puternicele conexiuni culturale romano-franceze.

La randul lor, reprezentantii Institutului Francez din Romania au transmis multumirile Ambasadei Frantei pentru invitatia de onoare adresata cu ocazia Bookfest, subliniind ca "venirea lui Laurence Auer, secretar general al Institutului Francez din Paris si a editorilor francezi a permis intalnirea a numerosi profesionisti importanti si s-a constituit intr-o ocazie de a pregati, cu Institutul Cultural Roman, invitatia Romaniei la Salonul de Carte de la Paris, din martie 2013".

Principalele atractii ale evenimentului

Potrivit AER, principalele elemente de atractie pentru publicul Bookfest au fost noutatile anuntate de editurile expozante, numarul mare de personalitati prezente la lansarea noilor aparitii si agenda evenimentelor pregatite pentru cele cinci zile.

"Ne-am bucurat sa vedem ca oamenii au fost foarte incantati de oferta noastra de carte, propunerea Editurii Humanitas incluzand 100 de titluri noi", a declarat Lidia Bodea, director general Editura Humanitas.

Ea a precizat ca Humanitas a avut la Bookfest 20 de lansari in total si 40 de personalitati invitate la standul editurii, iar incasarile au depasit clar nivelul anului 2011, cel mai cerut volum fiind "Misterul telegramei de la Stockholm din 23 august 1944 si unele amanunte aproape de necrezut din preajma dramaticei noastre capitulari", semnat de Neagu Djuvara, titlu care a depasit pragul de 1.000 de exemplare vandute".

Pe de alta parte, Mario Demezzo, CEO Grup Editorial ALL, a afirmat ca estimarile ALL "indica vanzari cu 20% mai mari decat anul trecut si peste 12.000 de carti vandute, cea mai vanduta carte fiind volumul 'Rataciriri' al lui Horatiu Malaele".

Potrivit lui Demezzo, "in topul vanzarilor s-a aflat beletristica, urmata de cartile pentru dezvoltare personala, ca si la editiile anterioare, sambata si duminica cumparandu-se cele multe carti, astfel ca in cele doua zile ALL a inregistrat 60% din incasarile totale ale celor cinci zile de Bookfest".

Salonul International de Carte Bookfest este o manifestare de traditie organizata in fiecare an de AER, sub egida Federatiei Editorilor din Romania (FER), cea mai importanta confederatie patronala din mediul editorial romanesc.

AER a fost infiintata in 1991 cu misiunea de a reprezenta interesele editorilor si de a promova valorile culturii universale si isi propune sa usureze accesul cititorilor la carte din punct de vedere material si informational, contribuind astfel la o libera circulatie a ideilor, precum si la integrarea culturii si limbii romane in circuitul mondial de valori.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Agerpres
Articol citit de 1750 ori