Generatia modelelor de business: O carte pentru vizionari

Sambata, 06 Octombrie 2012, ora 00:00
5878 citiri
Generatia modelelor de business: O carte pentru vizionari

Modelul de business reprezinta un instrument valoros al managerilor, de care acestia se pot folosi pentru a creste valoarea companiilor si a le imbunatati activitatea.

Managerii trebuie sa fie pregatiti sa faca fata mereu schimbarilor si provocarilor din piata aparute pe parcurs, iar acest lucru poate fi realizat prin strategiile pe care le au in ceea ce priveste diversele componente ale afacerii, precum costurile, relatia cu clientii sau resursele necesare.

Cartea "Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers and Challengers", de Alexander Osterwalder si Yves Pigneur, este un manual foarte util pentru mangeri, prezentand modele de afaceri si conturand companiile viitorului.

Autorii cartii ofera un instrument util pentru manageri care vor sa isi construiasca o strategie de piata.

Cartea include o structura de modele de business realizata de 470 de manageri din 45 de tari, intitulata Business Model Canvas. Aceasta parte a cartii este o expunere a unor idei si instrumente strategice pe care managerii le pot implementa cu usurinta in organizatiile lor.

Autorii ofera informatii despre cele mai uzuale tipare de modele de business, bazate pe conceptele teoreticienilor din acest domeniu. Aceste idei pot fi reinterpretate si adaptate la diverse contexte.

Managerii vor invata cum sa inteleaga sistematic, sa proiecteze si sa implementeze un model de business. Cartea ofera o baza solida pentru analiza sau imbunatatirea unui model de business.

Autorii cartii prezinta tehnici de inovare folosite in prezent de consultanti si companii din intreaga lume, precum 3M, Ericsson, Capgemini sau Deloitte.

Cartea include cinci sectiuni:

Business Model Canvas, in care un model de afaceri este caracterizat prin intermediul a noua componente

Patterns, parte in care sunt analizate cele cinci tipuri traditionale de modele de afaceri si se arata cum pot fi acestea transformate in modele noi, "Design", parte in care sunt discutate

Design, sectiune care include tehnici de realizare a planurilor, fiecare dintre acestea fiind introdusa printr-o poveste

Strategy include o prezentare a ceea ce inseamna de fapt modelele de afaceri, cum pot fi create altele noi si cum pot fi de fapt folosite

Process este ultima sectiune in care este realizata conexiunea dintre toate componentele prezentate anterior, astfel incat se realizeaza un sistem util si functional.

In prima parte, "Business Model Canvas", autorii sustin ca un model de afaceri poate fi descris prin intermediul a noua componente: segmentul de serviciu cu clientii, valoarea unui produs, canalele de comunicare cu clientii, relatia dintre companie si clienti, banii incasati de la fiecare segment de consumatori, resursele cheie care contribuie la functionarea optima a unui model de business, activitatile cheie care trebuie derulate de o companie pentru a avea profit, parteneriatele cheie care trebuie dezvoltate de companie si structura costurilor, care implica toate cheltuielile implicare pentru ca un model de business sa functioneze.

Cartea "Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers and Challengers" poate fi comandata pe Amazon, la pretul de 23,07 dolari.

#carte de business, #modele de business, #strategie de business, #succes afaceri, #model de afaceri , #Recenzii carti