Carte de business: Stii sa dezvolti o afacere de succes?

Sambata, 15 Septembrie 2012, ora 00:00
5778 citiri
Carte de business: Stii sa dezvolti o afacere de succes?

Dezvoltarea unei afaceri se face pe mai multe planuri, iar unul dintre acestea implica si partea umana: totul porneste de la o idee proprie si capacitatea de a o materializa. Acest proces este strans legat de cel care il initiaza, incluzand o componenta personala cu rol definitoriu in evolutia afacerii.

Antreprenorul Paul Hawken, autorul cartii "Growing a Business", sustine ideea ca afacerea cu cel mai mare succes porneste de la o idee proprie a persoanei care o dezvolta. Ideea va creste sub forma a ceva propriu antreprenorului. Aceasta idee nu poate fi furata, pentru ca este unica, iar oricine altceva va incerca sa o materializeze nu va reusi.

In afara de o idee proprie, o afacere necesita ca antreprenorul sa aiba si aptitudini de negociere. Acestea sunt definitorii pentru succesul unei afaceri, facand diferenta intre succes si esec.

Scopul unei afaceri nu este sa iti asumi riscuri, ci mai degraba sa finalizezi ceva, spune Paul Hawken.

Paul Hawken incepe cartea prin prezentarea modului in care a demarat propria sa afacere, deschiderea unui magazin de produse naturiste in Boston. Autorul cartii a infiintat apoi o companie care se ocupa de utilajele agricole. Ceea ce a invatat el este ca in domeniul afacerilor, cei care au in vedere numai banii si riscurile nu inteleg de fapt esenta acestei activitati.

Termenul "crestere" din titlu are mai multe conotatii. Persoana care incepe o afacere sa fie atenta la ceea ce se intampla in jurul ei, sa invete de la altii si sa se schimbe pe parcurs.

Lucrurile de care trebuie sa tina seama un antreprenor sunt, in viziunea lui Paul Hawken, urmatoarele: totul trebuie luat de la inceput, riscurile trebuie evitate, afacerile testeaza caracterul unei persoane, a avea mai putini bani este la fel de rau ca a avea multi si, indiferent de afacere, intotdeauna vor exista probleme.

Afacerile sunt unice, prin urmare, cele mai bune idei nu pot fi furate. Ideile de afaceri bune pot sa nu arate sau sa sune extraordinar la inceput.

Ce presupune reusita in afaceri

Paul Hawken arata ca afacerile cu cel mai mare succes pornesc de la o idee si includerea acesteia intr-un plan de afaceri. Acest plan trebuie sa cuprinda ceea ce au in minte oamenii de afaceri si nu altceva.

In acelasi timp, trebuie inteles ce inseamna de fapt un plan de afaceri si cum functioneaza el.

Cresterea unei afaceri nu inseamna doar a face fata competitiei. Este foarte important ca antreprenorii sa aiba o lista detaliata a tuturor calitatilor care ar putea imbunatati afacerea in intregul ei.

Un capital mare nu inseamna in mod necesar ca o afacere va avea succes: companiile care au bani obisnuiesc sa ii aloce pentru lucruri care nu sunt necesare. In schimb, companiile cu bani mai putini pot reusi sa dezvolte o afacere profitabila. O afacere mica functioneaza mai repede, se poate schimba intr-un ritm mai alert si implica o comunicare mai buna intre partile componente.

In ceea ce priveste riscurile, daca persoana care conduce afacerea vede mai degraba riscurile decat oportunitatile in dezvoltarea unei idei, iar aceasta idee persista, atunci trebuie sa renunte la aceasta directie.

Afacerile cresc gradual, fiecare avand un anumit ritm de dezvoltare. Managerii nu trebuie sa forteze acest ritm, pentru ca ar putea esua. De asemenea, nici nu trebuie sa puna presiune pe angajati.

In ceea ce priveste aparitia problemelor, acestea indica de fapt ca afacerea respectiva trece printr-o "faza de invatare". Afacerile noi nu se supun vreunui tipar, putand aparea tot timpul lucruri neplanificate. Problemele sunt create de ceea ce exista in exterior, nu de afacerea propriu-zisa.

Abordarea unei probleme inseamna, in opinia lui Paul Hawken, intoarcerea la originea propriu-zisa a unei afaceri, si anume ideea. Toate afacerile au pasi si procese graduale, si fiecare etapa a cresterii acestora este consecinta celei anterioare.

Afacerile sunt bazate pe cunoasterea, ideile si aptitudinile care se gasesc in interiorul celui care o dezvolta, astfel ca acest proces presupune si dezvoltarea acestuia ca persoana: "O afacere nu ar trebui sa fie un lucru pe care il faci pentru a trai, ci ceva pentru care traiesti ca sa il faci".

Cartea "Growing a Business" poate fi comandata de pe Amazon, la pretul de 10,20 dolari. Pentru comenzi mai mari de 25 de dolari, livrarea este gratuita.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#carte de business, #afaceri de sucees, #idei afaceri, #dezvoltare afaceri, #succes afaceri , #Recenzii carti