Carte de business: Stii cum sa faci fata schimbarii?

Sambata, 25 August 2012, ora 00:00
2643 citiri
Carte de business: Stii cum sa faci fata schimbarii?

Schimbarea reprezinta o provocare pentru managerii companiilor, pentru ca ii determina sa caute solutii si sa incerce sa se adapteze la un context nou. In acelasi timp, oamenii de afaceri trebuie sa fie pregatiti tot timpul sa faca fata schimbarii.

Aceasta, prin toate aspectele sale (demografic, tehnologic, social sau valoric), afecteaza societatea, sustine Charles Handy in cartea "The Age of Unreason".

Cuvintele cheie ale acestei carti sunt "schimbare", "discontinuitate", "gandire inversata" si "incertitudine". Cartea, publicata in 1991, este actuala prin problematica abordata, iar schimbarile aparute in cei aproximativ 20 de ani de la lansarea acesteia ii confirma importanta.

Economistul Charles Handy, specialist in comportament organizational si management, identifica modalitatea in care organizatiile si indivizii pot face fata tipurilor de schimbare in ceea ce priveste campul muncii. Autorul porneste de la o serie de argumente si trece catre analiza, iar teoria este utilizata pentru a justifica exemplele.

"The Age of Unreason" prezinta o viziune in care membrii unei societati devin dinamici si adaptabili la schimbarile care apar la diverse niveluri ale acesteia.

Disponibilitatea de a invata mereu si deschiderea catre nou, elemente cheie ale succesului

Persoanele care sunt adeptele invatarii pe parcursul intregii vieti vor face fata mult mai bine schimbarilor, in comparatie cu cele care nu sunt pregatite pentru acest proces.

Charles Handy considera ca angajatii unei organizatii trebuie sa dovedeasca o flexibilitate si o dorinta de a se adapta la noutatile tehnologice, astfel incat activitatea companiilor sa fie eficienta. Viziunea "organizatiilor trifoi" (shamrock organizations), care consta in existenta unui serviciu central operat de o organizatie exterioara si cea a antreprenorilor angajati part time s-au materializat prin intermediul tehnologiei.

Cele trei parti ale cartii se intituleaza "Schimband", "Muncind", "Traind", iar un echilibru intre cariera si compensare poate fi realizat numai prin combinarea acestor aspecte, fiind cuantificat in autorealizare si castiguri financiare.

Angajatul viitorului va avea un grad mai mare de libertate si va opta pentru specializarile multiple

Un alt aspect interesant al cartii este legat de felul in care Charles Handy vede evolutia relatiei dintre individ si organizatie, ca si potentialul pe care il are o persoana.

Autorul cartii sustine ca organizatiile formale isi vor pierde din importanta si din ce in ce mai multe persoane se vor situa in afara acestora. Va exista un grad mai mare de libertate, iar oamenii vor putea alege intr-o masura mai mare in legatura cu modul in care vor munci si vor trai. De asemenea, oamenii vor avea un "portofoliu de joburi" in locul uneia singure, urmand sa isi foloseasca intregul potential si abilitatile multiple.

Carte "The Age of Unreason" poate fi cumparata de pe Amazon, la pretul de 16,57 dolari. Pentru comenzi mai mari de 25 de dolari, livrarea este gratuita.

#carte de business, #organizatii confruntare schimbare, #inovatie tehnologica, #angajati specializari multiple , #Recenzii carti