Carte de business: Cum discuti cand miza este mare

Sambata, 13 Octombrie 2012, ora 00:00
2862 citiri
Carte de business: Cum discuti cand miza este mare

Comunicarea poate determina succesul sau esecul in lumea afacerilor, astfel ca interlocutorii trebuie sa stie sa profite de pe urma unui dialog. Prin urmare, cunoasterea unor tehnici de comunicare este extrem de importanta.

Cartea "Crucial Conversations: Tools for Talking When Stakes are High", scrisa de Kerry Patterson, Joseph Grenny, Ron McMillan si Al Switzler, are ca subiect tocmai comunicarea, punandu-se accent pe importanta unor conversatii care pot fi esentiale pentru cariera unei persoane.

Cartea reprezinta rezultatul a 25 de ani de cercetare derulata de cei patru autori.

Cand miza este mare, opiniile variaza si emotiile incep sa sa reverse

Primul capitol arata contextul in care are loc o conversatie cuciala: "cand miza este mare, opiniile variaza si emotiile incep sa sa reverse".

Conversatia este vazuta de autori ca fiind un subiect foarte important pentru indivizi, necesitand o abordare orientata catre scopul final pe care il are cineva in minte mai degraba decat reactiile la emotii, potrivit Suite101.

Astfel de conversatii pot sa apara oriunde. Astfel, ele pot avea loc in cadrul unor intalniri intamplatoare cu persoane influente, in locuri unde nu ne-am astepta ca acestea sa aiba loc, sau poate fi vorba de un moment esential in cariera unei persoane, precum o prezentare sau o anumita interactiune, care pot determina evolutia sau esecul in cariera.

Negocierile se desfasoara la un nivel personal, sustin autorii, iar contextul dialogului este de cele mai multe ori tensionat. Scopul cartii este pregatirea cititorilor pentru a face fata cu succes unei conversatii cruciale, prin oferirea unei tehnici care garanteaza reusita.

Cititorii sunt invatati sa isi imbunatateasca relatiile si sa poarte discutii cu persoanele cu care nu se inteleg sau cu care au avut probleme.

Cartea analizeaza diverse tipuri de raspunsuri sau comunicari, precum tacerea in fata unor subiecte foarte importante sau sarcasmul pentru a exprima dezamagirea sau alte sentimente negative.

Raspunsurile pozitive sunt subliniate in aproape toate situatiile, alaturi de alte reactii posbile ale participantilor.

Invata sa privesti

Capitolul 4, intitulat "Invata sa privesti" ii ajuta pe cititori sa isi dea seama care sunt reactiile lor la stres.

Capitolul final abordeaza o serie de situatii foarte dificile, oferind diverse modalitati de abordare / raspuns in aceste cazuri. Autorii pun accent pe ideea de respect fata de cei cu care comunicam.

Respectarea celorlalti constituie un element necesar in orice tip de comunicare, insa este nevoie sa existe un respect reciproc, astfel incat ambele parti sa se inteleaga si sa aiba un dialog productiv.

Cartea prezinta un proces de sapte pasi pentru derularea conversatiilor, conform Small Business Trends.

Fii sincer cu tine insuti

In primul rand, autorii ii indeamna pe cititori sa fie sinceri cu ei insisi, sa isi dea seama ce vor si care este miza.

Urmeaza apoi o constientizare a tipului de conversatie pe care il au: daca este unul defensiv sau e vorba de un dialog.

Depasirea unei situatii dificile se face prin crearea unui mediu confortabil pentru ambii interlocutori, iar acesta se realizeaza prin prezentarea scuzelor, punerea unor intrebari de interes pentru celalalt sau chiar printr-o pauza.

Comunicarea presupune constientizarea emotiilor si gasirea celei mai bune modalitati de a raspunde interlocutorului, astfel incat sa nu se piarda obiectivele urmarite.

Cititorii sunt invitati sa isi prezinta punctele lor de vedere, pentru ca interlocutorii sa isi dea seama cum sta de fapt situatia.

In acelasi timp, persoanele implicate intr-o conversatie trebuie sa isi dea seama ce gandesc ceilalti, astfel ca trebuie sa faca un efort pentru a-i intelege si a cauta puncte de vedere comune.

Ultimul pas: gasirea unui consens

Cartea este foarte utila pentru oamenii de afaceri pentru ca ii ajuta sa isi imbunatateasca modalitatea de comunicare, eliminand frica si intimidarea pe care o pot aduce in randul angajatilor.

In plus, persoanele care lucreaza in vanzari si marketing vor invata cum pot sa desfasoare negocieri astfel incat sa beneficieze de pe urma acestora.

Cartea are o abordare interactiva si este usor de citit. Autorii nu ofera foarte multe informatii despre continutul studiilor care au stat la baza cartii, preferand sa emita o serie de judecati fara sa explice baza acestora sau ceea ce le justifica, adauga redactorii de la Suite101.

Cartea "Crucial Conversations" Tools for Talking When Stakes are High" poate fi comandata de pe Amazon, la pretul de 12,24 dolari.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#carte de business, #comunicare in afaceri, #conversatii cruciale afaceri , #Recenzii carti