Carte de business: Ce reguli ai fi dispus sa incalci pentru succes?

Sambata, 17 Noiembrie 2012, ora 00:00
3139 citiri
Carte de business: Ce reguli ai fi dispus sa incalci pentru succes?

Cei mai mari manageri din lume par sa aiba putine lucruri in comun, utilizand diverse stiluri de conducere si avand in vedere diverse scopuri. In ciuda diferentelor dintre ei, acesti manageri au o trasatura comuna: nu ezita sa incalce orice regula considerata sacra de catre intelepciunea conventionala.

Marcus Buckingham si Curt Coffman, autorii cartii "First, Break All the Rules: What the World's Greatest Managers Do Differently", au ajuns la aceasta concluzie analizand stilul de conducere al mai multor manageri care au inregistrat performante importante, indiferent de tipul sau marimea companiei pe care o conduc.

Ce cauta managerii de succes la viitorii lor angajati

Relatia dintre manageri si angajati poate fi abordata in diverse feluri, insa cei mai buni manageri din acest punct de vedere au renuntat la stilul conventional si cauta persoane cu care sa lucreze utilizand criterii diferite fata de cele clasice, iar raportarea la subordonati se face tinand cont de caracterul lor unic.

Managerii al caror stil de conducere este analizat in cartea "First, Break All the Rules: What the World's Greatest Managers Do Differently" nu cred ca o persoana poate obtine tot ceea ce isi propune daca beneficiaza de o pregatire intensa. Ei nu incearca sa ii ajute pe oameni sa isi depaseasca slabiciunile. Pur si simplu, acesti manageri desconsidera regula de aur in afaceri.

Talentul constituie un criteriu prioritar in procesul de selectie a angajatilor, fiind considerat drept o trasatura innascuta a unei persoane, spre deosebire de aptitudini si experienta. Cei mai multi manageri de succes stiu acest lucru si pun accent pe talent atunci cand vor sa angajeze pe cineva.

In plus, managerii se intereseaza de angajatii lor si considera ca acestia au caracteristici unice care trebuie valorificate la maxim, in scopul dezvoltarii companiei. Aceasta viziune este benefica si pentru angajati, pentru ca le permite sa se dezvolte in directia pentru care dispun de talent.

Trasaturi innascute vs. trasaturi dobandite

Autorii explica modalitatea in care acesti manageri isi selecteaza angajatii, aratand ca ceea ce au in vedere este talentul si nu aptitudinile sau experienta.

Talentul este considerat drept ceva natural. In timp ce cunoasterea si aptitudinile pot fi dobandite, talentul nu se poate invata. Cheia unui management de succes consta in gasirea persoanei potrivite pentru orice fel de job.

Fiecare persoana are un o serie de talente unice care o definesc si ii traseza domeniul si tipul de munca pe care le-ar putea presta, bucurandu-se in acelasi timp de activitatea pe care o intreprinde.

Autorii critica modalitatea conventionala de promovare a angajatilor prin care acestia sunt plasati din functii in care exceleaza in pozitii in care depun eforturi pentru a face fata. De exemplu, nu orice persoana are talentul sau dorinta de a fi manager. Talentul de a fi un bun programator nu este echivalent cu cerintele implicate de functia de analist de sistem sau project manager.

In opinia autorilor, managerii de succes definesc scopurile mai degraba decat pasii care trebuie facuti pentru realizarea acestora.

Relatia dintre managerii de succes si angajati

Autorii cartii arata ca managerii de succes vor sa isi cunoasca angajatii si sa-i inteleaga. Aceasta abordare a relatiei manager-angajat porneste de la premisa ca fiecare persoana este unica, iar provocarea consta in gasirea celei mai bune metode de a utiliza aceasta unicitate in avantajul organizatiei.

Astfel, managerii se concentreaza pe punctele tari ale fiecarei persoane in loc sa incerce sa schimbe punctele slabe. Acestia accepta faptul ca oamenii nu pot fi schimbati fundamental, ci doar se poate incuraja imbunatatirea lor, conform Top Stories.

Un alt punct important in relatia acestor manageri cu angajatii este reprezentat de faptul ca ii ajuta sa se dezvolte din punct de vedere profesional.

Autorii au produs 12 intrebari simple al caror scop este sa se realizeze o distinctie intre cele mai puternice departamente ale unei companii si celelalte. Autorii sunt de parere ca cei mai buni manageri sunt aceia care pot sa construiasca un mediu de lucru in care echipa lor poate sa raspunda pozitiv la urmatoarele intrebari:

1. Stiu ce se asteapta de la mine la munca?

2. Detin materialele si echipamentul care sa imi permita sa imi exercit munca asa cum ar trebui?

3. Am posibilitatea ca la munca sa fac ceea ce fac eu cel mai bine zilnic?

4. In ultimii sapte ani am primit recunoastere/recompense pentru faptul ca mi-am exercitat bine munca?

5. Managerul/persoana careia ii sunt subordonata tine la mine ca la o persoana?

6. Exista ceva la munca ce imi poate incuraja dezvoltarea profesionala?

7. Conteaza opiniile mele la munca?

8. Misiunea/scopul organizatiei mele ma face sa simt ca munca mea este importanta?

9. Colegii mei desfasoara o munca de calitate?

10. Am un prieten foarte bun la munca?

11. In ultimele sase luni, managerul/persoana in subordinea careia ma aflu a discutat cu mine despre progresele pe care le-am facut?

12. In ultimul an de munca am avut oportunitatea de a invata lucruri noi si de a ma dezvolta?

Din aceste intrebari se poate deduce ce ar trebui sa faca un manager foarte bun, cum ar trebui sa isi trateze angajatii, lucru care va determina ascensiunea companiei.

Astfel, acestia ii incurajeaza pe subordonati sa isi asume responsabilitatea pentru munca pe care o fac, ii rasplateste pentru realizarile pe care le au, petrec mult timp cu acestia si isi tin promisinile.

Cartea "First, Break All the Rules: What the World's Greatest Managers Do Differently", scrisa de Marcus Buckingham si Curt Coffman, poate fi comandata de pe Amazon, la pretul de 15,97 de dolari.

#carte de business, #relatie manager angajati, #criterii recrutare angajati, #selectie personal, #reguli recrutare angajati, #manageri de succes , #Recenzii carti