Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Carte de business: Fericirea, calea ta catre profit?

Carte de business: Fericirea, calea ta catre profit?


Cartea "Delivering Happiness: A Path to Profits, Passion and Purpose", scrisa de Tony Hsieh, a fost cea mai bine vanduta carte de non-fictiune pe Amazon in 2010 si este propunerea noastra pentru lectura ta din acest weekend.

Tony Hsieh, CEO al retailerului de pantofi online Zappos, prezinta in carte propria sa evolutie in domeniul afacerilor, ca si pe cea a companiei sale.

In viziunea lui Tony Hsieh, un manager de succes trebuie sa aiba ceva care sa il individualizeze, iar acest lucru presupune si ca el sa faca lucruri pe care altii nu au curajul sa le intreprinda.

Cartea ofera o viziune interesanta asupra valorilor fundamentale ale cunoscutului antreprenor, cititorii fiind sfatuiti cum sa isi impresioneze clientii prin serviciile lor si cum sa isi administreze afacerea.

O carte despre Profituri, Pasiune si Scop

Tony Hsieh, om de afaceri american de origine taiwaneza, prezinta in cartea sa o serie de principii importante care i-au influentat cariera. Printre acestea se numara importanta prietenilor in crearea unei afaceri de succes si a unei vieti fericite.

Compania Zappos a avut mai multe momente dificile de-a lungul timpului, iar de cateva ori a fost pe punctul de a se inchide din cauza lipsei finantarii.

Tony Hsieh a trebuit sa isi lichideze o mare parte din active pentru a obtine bani. Compania a decis sa devina un brand pentru serviciul de customer service.

Cartea are trei sectiuni: Profituri; Profituri si Pasiune; Profituri, Pasiune si Scop. In prima parte este prezentata experienta antreprenoriala a lui Tony Hsieh pana la intrarea la colegiu. Dupa ce a terminat colegiul, acesta a fondat LinkExchange, companie pe care a vandut-o catre Microsoft doi ani mai tarziu. Apoi a intemeiat fondul de investitii Venture Frogs.

A doua parte a cartii, Profits and Passion, prezinta implicarea lui Hsieh in cadrul companiei Zappos, incepand cu anul 2000, cand a preluat functia de CEO.

A treia sectiune, Profits, Passion and Purpose, detaliaza vanzarea companiei Zappos catre Amazon si experienta pe care Hsieh a castigat-o in domeniul relatiilor publice si al diverselor discursuri.

Tony Hsieh este adeptul initierii unei legaturi emotionale la nivel personal cu clientii companiei, insa sub forma unei interactiuni "corecte". Scopul acestei interactiuni este pastrarea clientilor pe termen lung si extinderea numarului acestora, prin intermediul telefonului: "Incercam sa oferim acea conexiune reala pentru a livra cel mai bun serviciu posibil", spune Tony Hsieh intr-un interviu.

"Cel mai important lucru in transformarea brandului Zappos intr-unul din cele mai bune servicii de relatii cu clientii este extinderea acestuia in directia livrarii fericirii in general", adauga omul de afaceri.

Legatura personala cu clientii presupune oferirea unui serviciu de inalta calitate de catre clientii companiei, iar acest lucru nu trebuie facut numai in perspectiva primirii unui cec.

Recrutarea personalului, un proces riscant pentru companie

In ceea ce priveste greselile facute pe parcursul afacerii sale, despre care vorbeste in carte, Tony Hsieh considera ca cea mai importanta dintre acestea apare in cadrul procesului de angajare. Acest proces poate fi unul gresit, pentru ca selectarea gresita a angajatilor va genera pierderi financiare. Este un proces sub forma unui efect domino a carui perpetuare a dus la pierderi de o suta de milioane de dolari.

"Noi vrem sa angajam si sa disponibilizam oameni pe baza faptului ca acestia accepta sau nu valorile companiei, aspect complet independent de ceea ce fac in cazul jobului lor actual".

Una dintre valorile fundamentale ale companiei este "Sa faci mai mult cu putin", ceea ce se traduce prin eficientizarea folosirii resurselor.

Sunt preferati oamenii cu personalitate, care "sa straluceasca la locul de munca" si sa fie ei insisi. Relatia cu angajatii este o forma de legatura de prietenie, nu sunt doar relatii intre colegi. Acest lucru le permite angajatilor sa aiba idei creative, iar oamenii devin mult mai productivi.

Compania lui Tony Hsieh insista pe integrarea dintre viata personala si cea publica: "Oamenii lasa o mica parte a lor sau de cele mai multe ori o parte importanta acasa in momentul in care vin la munca".

Daca vrei sa cumperi cartea lui Tony Hsieh, o poti comanda de pe magazinro.com, la un pret de 6,37 de dolari. Livrarea se face in maxim doua zile lucratoare. Editia de fata a fost publicata in luna aprilie 2012.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1816 ori