Profitul net al grupului francez Carrefour, al doilea mare retailer la nivel mondial, s-a diminuat anul trecut cu aproape 70%, la 385 de milioane de euro, din cauza unor cheltuieli exceptionale si de restructurare, in timp ce veniturile totale au coborat cu 1%, la 87,4 miliarde de euro.
Profitul net de anul trecut a fost afectat de cheltuieli exceptionale si de restructurare de aproape 1,1 miliarde de euro, insa grupul a reusit sa economiseasca 590 de milioane de euro, se arata in raportul financiar al Carrefour pentru 2009, precizeaza Mediafax.
Vanzarile, excluzand Taxa pe Valoare Adaugata, au scazut cu 1,2%, la 85,9 miliarde de euro anul trecut, insa au avansat cu 1,2%, excluzand impactul cursurilor de schimb valutar, ajustarile calendaristice si pretul combustibilului.
In Europa, exceptand Franta, incasarile au coborat cu 5,4% comparativ cu 2008, la 30,7 miliarde de euro, din cauza mediului economic dificil si a deflatiei in Spania.
Grupul a raportat in ianuarie ca vanzarile din Romania au scazut anul trecut cu 4,6%, la 1,14 miliarde de euro, comparativ cu 2008, dupa un declin de 12% in ultimele trei luni ale anului, la 326 milioane de euro.
Carrefour subliniaza ca in 2009 si-a majorat cota de piata, mai ales in Franta, si a alocat investitiilor comerciale 639 milioane de euro.