Daca nu stiti cu precizie ce vreti sa cumparati, drumul pana la supermarket ar putea deveni o aventura ce va rapeste mult timp. Dupa mai bine de trei luni, promotiile au invadat magazinele, iar companiile mizeaza pe inovatie si pe prima de Paste pentru a-si vinde cat mai bine produsele.
Plasma cu sistem home cinema cadou, cozonac
italian la pachet cu vin frantuzesc, bere cu rucsac cadou, crema cu sampon la
pret soc, gratar cu carbuni inclus i in pret, toate asalteaza privirea cumparatorului
la intrarea in magazin. La iesirea din magazin sunt aliniate autoturismele cu
pret special, vacant ele in Antalya la pret de Costinesti si nelipsitele
tombole de Sarbatori.
„Numarul de promotii va exploda, practic, in
aceasta sapta mana, inaintea Pastelui“, ne-a spus un reprezentant al
magazinului Carrefour din Baneasa. Cele mai aglomerate zile la cumparaturi vor
fi miercuri, joi si vineri. Sambata, magazinele vor avea program scurt si vor
fi deschise pana la ora 17.00.
Magazinele Carrefour vor fi cu atat mai
aglomerate cu cat, de la mijlocul acestei saptamani, se vor pune in vanzare
bilete si lozuri Loto, in punctele „fierbinti“ - la casa, la tabac, in raionul
de produse IT si la agentiile Carrefour Voiaj.
„Gratis“ este interzis
Fata de anii trecuti, produca torilor le
este interzis sa mai foloseasca cuvantul „gratis“ in promotii, potrivit unei
directive europene privind practicile comerciale incorecte. Astfel, promotiile
„3+1 gratis“ au fost inlocuite cu „3 la pret de 2“, desi retailerii au
contestat vehement decizia. Orice abatere de la aceasta regula ar urma sa fie
sanctionata cu amenda de pana la 60.000 de lei si chiar cu inchiderea
magazinului, potrivit reprezentantilor Autoritatii Nationale pentru Protectia
Consumatorilor (ANPC).
Potrivit vicepresedintelui ANPC, Gheorghe
Ciubotaru, retailerii nu sunt de acord cu aplicarea articolului 20 din anexa
directivei, care defineste ca practica neloiala „a descrie un produs ca
gratuit, bonus, fara taxe sau in termeni similari in cazul in care consumatorul
trebuie sa plateasca o suma in plus fata de costurile pe care le implica reactia
sa pozitiva la practica comerciala si ridicarea sau livrarea articolului“.
„Nimic nu este gratis in Romania“, e raspunsul ANPC.
Potrivit presedintelui Cris-Tim, Radu Timis,
aceasta promotie avea avantajul ca includea si produse din alte sortimente (de
exemplu, Salamul Sasesc cu Piper era inclus intr-o astfel de promotie 3+1
gratis la lansare, in pachet cu Salamul Sasesc clasic), iar consumatorii le
puteau incerca inainte de a le cumpara.