Grupul francez de retail Carrefour a afisat joi o scadere cu 44,7% a profitului net in 2008, la 1,27 miliarde euro, ca urmare a scaderii vanzarilor si reducerilor de preturi pentru a face fata competitiei pe piata interna, potrivit Reuters.
Profitul operational (EBIT) a scazut cu 16,8%, la 2,77 miliade euro, nivel mult sub estimarile analistilor, de 3,27 miliarde euro.
"Anul trecut, mediul "a fost marcat de o inflatie alimentara si o incetinire importanta in al doilea semestru", a subliniat grupul, intr-un comunicat.
Carrefour si-a propus sa investeasca in acest an 600 milioane euro pentru a-si intari dinamica comerciala si sa faca economii de costuri de functionare de 500 milioane euro.
Cel de-al doilea lant de magazine din lume a anuntat ca va cheltui 600 milioane euro pentru cresterea competitivitatii si va reduce costurile cu 500 milioane euro, pentru a sustine vanzarile.
Cheltuielile totale pentru investitii au fost plafonate la 2,5 miliarde euro si vor fi facute cu disciplina si cu o mai mare selectivitate.
"Intr-un mediu ce ramane dificil, privilegiem relansarea dinamicii comerciale, insa in acelasi timp vrem sa ne imbunatatim functionarea si sa ne reducem costurile", a spus directorul general al Carrefour, Lars Olofsson.
Carrefour vrea sa isi intareasca pozitia in Franta, de unde provine aproape 40% din cifra de afaceri, si in Europa, "printr-o concentrarea eforturilor de dezvoltare" pe pietele cu cel mai mare potential de crestere. Carrefour are aproximativ 490.000 de angajati in peste 15.000 de magazine din 30 de tari.