Profitul net al grupului francez de retail Carrefour a crescut de peste trei ori anul trecut, de la 371 milioane de euro la 1,23 miliarde de euro, incluzand castigurile inregistrate din vanzarea mai multor active.
Carrefour a vandut anul trecut active din mai multe tari, precum Columbia, Indonezia sau Malaezia, parte a unei strategii de concentrare pe pietele importante pentru grup.
Cea mai importanta tranzactie a fost vanzarea operatiunilor din Columbia pentru doua miliarde de euro.
Vanzarile excluzand TVA au urcat cu 0,9% anul trecut, de la 76 miliarde de euro la 76,8 miliarde de euro, se arata intr-un raport al Carrefour, al doilea mare retailer la nivel mondial, dupa Wal-Mart (SUA).
Profitul operational a scazut cu 2,6%, la 2,14 miliarde de euro, din cauza evolutiei slabe a pietelor din sudul Europei, precum Spania si Italia, dar s-a situat peste asteptarile analistilor consultati de Bloomberg, de 2,07 miliarde de euro.
Carrefour pregateste investitii in 2013
Retailerul francez intentioneaza sa creasca investitiile in acest an, pentru a sustine divizia de hipermarketuri, la 2,2-2,3 miliarde de euro, comparativ cu 1,55 miliarde de euro in anul anterior.
Datoria neta a grupului a scazut in intervalul analizat cu 2,6 miliarde de euro, la 4,3 miliarde de euro.