Grupul francez Carrefour a anuntat ca vinde participatia pe care o detine la divizia din Grecia grupului Marinopoulos, partenerul Carrefour pe piata locala, si va inregistra un cost exceptional de 220 de milioane de euro in urma tranzactiei.
Carrefour si Marinopoulos controleaza, cu participatii egale, compania mixta care opereaza magazine Carrefour in Grecia si Cipru.
In urma acordului, Marinopoulos va deveni francizorul exclusiv al Carrefour in Grecia Cipru, Bulgaria, Albania si alte tari din Balcani, potrivit MarketWatch.
Anuntul Carrefour vine la numai o zi dupa ce grupul a informat ca are planuri pentru preluarea unor supermarketuri in Argentina.
Costul de 220 de milioane de euro pentru Carrefour va fi inregistrat in rezultatele financiare ale grupului francez ca pierdere.
Grecia va organiza alegeri parlamentare anticipate la sfarsitul acestei saptamani, dupa ce partidele politice au esuat sa formeze un guvern in urma cu o luna.
Rezultatul votului ar putea avea efecte dramatice asupra crizei financiare si politice a tarii. Grecia ar putea chiar parasi zona euro, daca formatiunile politice care vor castiga alegerile nu respecta angajamentele de asuteritate asumate pentru ajutorul financiar extern.
Tranzactia Carrefour - Marinopoulos va fi finalizata in cateva zile.
Grupul Carrefour a inregistrat o crestere cu 3,6% a vanzarilor din Romania in primul trimestru al acestui an, la 277 milioane euro, de la 267 milioane euro in perioada corespunzatoare a anului trecut. La sfarsitul primului trimestru, retailerul avea in Romania 52 de supermarketuri, cinci francize si 25 de hypermarketuri.
Anul trecut, vanzarile Carrefour pe piata locala au urcat cu 4,8%, la 1,184 miliarde euro.