Cum si-au adus miliardarii brandurile din FMCG

Marti, 13 Noiembrie 2007, ora 14:35
1145 citiri
Cum si-au adus miliardarii brandurile din FMCG

Conceptul IKEA este principala afacere care l-a adus pe suedezul Ingvar Kamprad in topul celor mai bogati oameni, in prezent fiind un brand raspandit in toata lumea. Modalitatea distincta de abordare a pietei, strategia de marketing, precum si politica de control al costurilor au facut din IKEA o afacere de succes. Marca scandinava a fost inregistrata in anul 1943 in Suedia, depasind in scurt timp granitele tarii. In august 2006, IKEA avea 237 de magazine in 34 de tari de pe patru continente, iar numarul total al vizitatorilor la nivel mondial era de 500 de milioane.

 


 

IKEA a inregistrat, in anul fiscal 2006 (1

septembrie 2005-31 august 2006), o cifra de afaceri de 17,5 miliarde

euro. Acronimul IKEA vine de la numele lui Ingvar Kamprad, de la numele

fermei unde s-a nascut, Elmtaryd, si de la un sat din apropiere,

Agunnaryd. Ingvar Kamprad a vizitat Romania anul acesta, pentru a vedea

fabricile care lucreaza drept furnizori pentru IKEA. Omul de afaceri

suedez are o detinere minoritara in cadrul companiei aeriene Carpatair.

Informatiile nu sunt confirmate oficial de catre companie. Carpatair a

luat nastere in anul 1999 si a efectuat primul zbor in luna februarie a

aceluiasi an, de pe aeroportul din Cluj-Napoca. Actuala denumire a fost adoptata in decembrie 1999, cand investitori elvetieni s?au alaturat proiectului.

In prezent, compania este detinuta in proportie de

51% de investitori romani si 49% de SC Veg Invest si are peste 400 de

angajati. Carpatair a obtinut, anul trecut, o cifra de afaceri de 73

milioane de euro. Compania care detine franciza IKEA pentru Romania

este Moaro Trading BV si este controlata de catre omul de afaceri

Gabriel Popoviciu, care a dezvoltat proiectul Baneasa. Actionarii Moaro

Trading sunt Engma BV cu 75,7%, Turkmall Retail BV cu 24,2% si

InterIkea Systems BV cu 0,05%.

Primul magazin IKEA a fost deschis, in martie, in

centrul comercial Baneasa din Bucuresti, in urma unei investitii de

peste 25 milioane de euro. Magazinul are o suprafata de 26.000 de metri

patrati si ofera consumatorilor 7.000 de articole de mobilier si

accesorii care acopera toate ariile casei. Succesul obtinut de-a lungul

timpului a fost confirmat si in Romania, estimarile initiale de vanzari

fiind depasite categoric.

In primele sase luni de la deschidere, retailerul

a avut in Romania vanzari de 40 milioane de euro, oficialii companiei

estimand ca ele vor ajunge la 93 milioane de euro pana la sfarsitul

anului, fata de 40-50 milioane cat fusesera estimate initial. Strategia

de extindere a retelei de magazine in Romania presupune deschiderea a

cate unui centru comercial anual.



Continuarea in Business Standard


Bloombiz.ro Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul infoBloombiz ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.





Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...