Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Interviu MasterCard: peste 100.000 de carduri contactless pe piata locala

Interviu MasterCard: peste 100.000 de carduri contactless pe piata locala


MasterCard estimeaza ca romanii vor adopta repede tehnologiile care permit plati contactless cu telefonul mobil.

Gabriel Ghita, business development manager la MasterCard Europe, spune ca firma a investit, deja, milioane de euro in Romania pentru dezvoltarea infrastructurii si a platilor contactless cu cardul.

Gabriel Ghita a raspuns intrebarilor Business24 despre stadiul de dezvoltare a retelei PayPass in Romania si despre investitiile facute de companie in promovarea platilor contactless.

MasterCard a introdus tehnologia PayPass in Romania in urma cu doi ani, timp in care infrastructura pentru plati contactless s-a extins pana la 3.000 de magazine care accepta astfel de plati.

Tehnologia PayPass permite utilizatorilor sa faca plati cu carduri sau dispozitive contactless prin apropierea acestora de un terminal specific. Pentru efectuarea tranzactiei, clientii nu mai trebuie sa dea cardul din mana, iar pentru plati mai mici de 100 de lei nu mai este solicitata introducerea codului PIN sau semnarea chitantei.

Cati romani utilizeaza in acest moment carduri PayPass?

In 2012 erau peste 100.000 de romani care si-au achizitionat un card sau un dispozitiv contactless, pentru ca au simtit nevoia unei modalitati rapide si comode de tranzactionare, la fel de sigura ca un card standard, dar care sa le reduca timpul de stat la casa la hipermaket, la intrarea pe stadion sau in transportul in comun. In momentul de fata sunt patru banci care emit carduri MasterCard PayPass si Maestro PayPass - BRD, BCR, ING Bank si Citibank, atat cresterea numarului de carduri, cat si a numarului de banci inregistrand o evolutie rapida in ultima perioada.

Care este valoarea investitiilor facute de MasterCard Romania pentru dezvoltarea infrastructurii specifice?

Impreuna cu bancile emitente, MasterCard investeste in dezvoltarea infrastructurii - pana acum, investitia totala fiind de ordinul milioanelor de euro. Pe de alta parte, investitia merge si in educarea si informarea comerciantilor si a consumatorilor, aceasta fiind o componenta importanta din strategia MasterCard de incurajare a platilor contactless. Numai anul acesta am demarat 3 campanii impreuna cu Metrorex (calatorii platesc cu 30% mai putin, daca folosesc un card MasterCard PayPass sau Maestro PayPass), Tursib in Sibiu - calatoriile sunt mai ieftine cu 60%, tot cu PayPass si Carrefour, unde utilizatorii PayPass sunt rasplatiti pe loc cu o Coca-Cola Zero.

La cate puncte de vanzare poate fi folosita in prezent tehnologia PayPass?

Pana in momentul de fata, posesorii de carduri MasterCard PayPass si Maestro PayPass le pot folosi in peste 3.000 de locuri, peste tot in tara, incluzand aici hipermarketuri, farmacii, transportul in comun, cinematografe, restaurante de tip fast-food, chioscuri de ziare, stadioane. Din 2010 si pana in prezent, reteaua de comercianti ce accepta aceasta modalitate de plata a crescut rapid, nu doar in Bucuresti, ci si in restul tarii, acoperind multe segmente de comercianti, cea mai recenta implementare avand loc in toate hipermarketurile Carrefour.

Cum estimeaza MasterCard Romania ca va evolua infrastructura si piata de plati contactless in Romania in 2013?

Dezvoltarea segmentului de carduri contactless va fi semnificativa in anii urmatori, in Romania si la nivel global. De altfel, MasterCard considera ca acesta este modul de tranzactionare al viitorului. Pana acum a fost nevoie de timp pentru a pune bazele unei retele de acceptare extinsa - la nivel national -, dar si pentru a pregati demararea programelor contactless. Inca mai este de lucru aici, dar ne asteptam ca platile contactless sa ia amploare, mai ales ca exista 4 banci care au lansat produse bazate pe tehnologia contactless MasterCard PayPass.

In perioada urmatoare, crucial pentru dezvoltarea pietei este ca bancile si comerciantii sa conlucreze. In Romania exista oricum un apetit real pentru produse de ultima ora si comode, care sa simplifice mult procesul de plata. Importanta este si partea de educare si informare, astfel incat romanii sa inteleaga pe deplin beneficiile acestei solutii de plata, cea mai rapida si mai simpla in momentul de fata.

Etapa urmatoare in anii care vin este sa deschidem drumul catre platile cu telefonul mobil, care - daca luam in considerare apetenta romanilor pentru gadgeturi si produse inovatoare - vor castiga teren destul de repede.

Care este valoarea totala a pietei din Romania in ceea ce priveste platile contactless si ce cota are MasterCard?

Suntem inca la inceput de drum si de aceea nu ar fi relevant sa vorbim acum despre cota de piata. Am adus aceasta tehnologie de plata in premiera in Romania acum doi ani, timp in care reteaua de acceptare a crescut si s-a diversificat si am lansat solutii in premiera europeana sau mondiala - de exemplu, solutia de plata BRD Transport din mijloacele de transport in comun. Progresul se vede, insa nu putem compara inca procentul dispozitivelor contactless cu cel al cardurilor standard, in portofoliile bancilor. De abia de acum incolo putem spune ca ne indreptam cu pasi rapizi catre o piata cu adevarat dezvoltata pe acest segment.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3590 ori