Consumatorii au "imbratisat" platile mobile in 2013. Cat de repede creste popularitatea lor

Marti, 25 Februarie 2014, ora 13:38
1671 citiri
Consumatorii au "imbratisat" platile mobile in 2013. Cat de repede creste popularitatea lor

Utilizatorii de retele sociale au o atitudine pozitiva fata de platile mobile, care inregistreaza o crestere rapida a folosiri si a acceptarii la comercianti.

Acestia au o evaluare pozitiva in 88% din cazuri, iar unii dintre ei citeaza acceptarea platilor mobile drept un avantaj competitiv. Pe masura ce consumatorii recurg din ce in ce mai mult la optiuni de plata mobile, comerciantii care nu doresc sa accepte astfel de plati se pot vedea in dezavantaj, se arata intr-un studiu realizat de MasterCard Mobile Payments, care a urmarit peste 13 milioane de comentarii in social media - pe Twitter, Facebook, bloguri si forumuri din toata lumea.

Studiul arata ca 2013 a fost anul in care platile mobile au facut trecerea de la "concept" la "utilizare". Cei care folosesc deja acest tip de plati au initiat 81% dintre conversatii in 2013.

Aceasta concluzie reprezinta o schimbare fata de 2012, cand doar 32% dintre cei care vorbeau despre plati mobile le si folosisera. Chiar daca exista inca preocupari legate de securitate, studiul demonstreaza ca si consumatorii si comerciantii au trecut de la "de ce sa folosesti platile mobile?" la "ce optiune de plata mobila ar trebui folosita?". De fapt, 2014 s-ar putea sa fie anul cand se vor crea relatii de loialitate pe termen lung pentru anumite branduri mobile si tipuri de cumparaturi, ceea ce inseamna ca cei care au in vedere platile mobile ar trebui deja sa urce la bord.

Consumatorii adopta solutiile de plati mobile

Confuzia generata de optiunile de plata mobile, pe care o scotea in evidenta studiul din 2012, a fost inlocuita de discutii centrate pe calitatea diverselor produse. Cercetarea arata cum consumatorii au incetat sa se mai intrebe daca sa foloseasca platile mobile (pe locul 3 in topul celor mai discutate subiecte in 2012) si acum se intreaba ce optiune de plata mobila sa foloseasca (pe locul 2 in topul celor mai frecvente subiecte de discutie in 2013).

Utilizatorii sunt cei care dau tonul conversatiilor (81%). Non-utilizatorii au initiat 68% dintre conversatii in 2012. Schimbarea indica faptul ca acum consumatorii au trecut de la discutiile despre plati mobile la testarea diverselor optiuni.

Atitudinea fata de platile mobile s-a imbunatatit considerabil in randul utilizatorilor (74% in 2013, 58% in 2012). Non-utilizatorii si-au pastrat atitudinea pozitiva (79% in 2013, 76% in 2012). Acest lucru demonstreaza ca experienta utilizatorilor cu platile mobile, calitatea tehnica si reteaua de acceptare se imbunatatesc pentru consumatori.

Atitudinea consumatorilor fata de tranzactia efectiva s-a imbunatatit (63% in 2013, de la 34% in 2012). Acest punct ramane, totusi, o oportunitate de imbunatatire, avand in vedere ca este inca un motiv de frustrare pentru utilizatori.

Oportunitate pentru comercianti

Acceptarea de catre comercianti este cel mai vizibil subiect, generand 15% din totalul conversatiilor si 48% din conversatiile comerciantilor. Studiul arata ca atat consumatorii, cat si comerciantii sustin platile mobile (86%), ceea ce este posibil sa duca la cresterea acceptarii din partea comerciantilor in 2014.

De fapt, disponibilitatea la comercianti nu mai constituie o bariera pentru non-utilizatori, cum era in 2012, ci este cel mai mai frecvent discutat subiect cu ton pozitiv, in general, in 2013.

Comerciantii sustin 22% dintre conversatii si au o atitudine pozitiva in proportie de 88%. Sudiul a aratat ca aproximativ 90% dintre conversatiile comerciantiilor sunt initiate de cei care au implementat solutii mobile. Cei care nu au facut inca acest pas recurg la social media pentru a cauta sfaturi pe aceasta tema, de la ceilalti comercianti.

Comerciantii care accepta plati mobile considera confortul acestora un factor-cheie, cu o evaluare pozitiva/neutra in proportie de 97%. Studiul arata cum comerciantii discuta despre beneficiile platilor mobile si pentru ei si pentru consumatori, in multe cazuri considerandu-le un important punct de diferentiere pentru afacerea lor.

Sunt necesare mai multe informatii despre siguranta:

Eforturile de informare a consumatorilor vor fi cruciale pentru succesul si adoptarea platilor mobile. Intrebarile privind securitatea duc la o evaluare negativa in proportie de 66%.

In ciuda securitatii solide, inca exista confuzii in legatura cu modul in care tehnologia mobila va afecta lupta impotriva tranzactiilor frauduloase si neautorizate. Consumatorii care folosesc MasterCard pentru plati mobile sunt protejati de tranzactii frauduloase prin politica sa de 0 liability.

#plati mobile, #studiu card, #plati card, #master card palti , #Plata cu cardul