Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cardul de credit, produsul-vedeta al sistemului bancar in 2012

Cardul de credit, produsul-vedeta al sistemului bancar in 2012


Cardul de credit ar putea fi produsul-vedeta al sistemului bancar in 2012, potrivit unei cercetari online realizate de Banca Romaneasca, la care au participat 9.093 de respondenti.

"Daca in 2011, cei mai multi dintre romanii care detin un card de credit l-au utilizat pentru achizitii de valoare mica, urgente sau cheltuieli lunare, anul acesta ei se orienteaza catre cumparaturi cu valoare ridicata. In prezent, mai mult de jumatate dintre romani detin carduri de credit, dintre acestia 65% fiind posesorii unui singur card, in timp ce restul au doua sau chiar trei carduri.

Dintre motivele care stau la baza achizitionarii unui card de credit, cel mai frecvent mentionate sunt cele legate de posibilitatea realizarii unor achizitii majore, dar si de acoperirea cheltuielilor zilnice. Astfel, 37,89% dintre respondenti au declarat ca au solicitat un card de credit pentru a avea la dispozitie o suma mai mare de bani, in timp ce 19,43% au apelat la acesta pentru o urgenta. 17% dintre detinatorii de card de credit afirma ca l-au utilizat pentru acoperirea cheltuielilor lunare, inclusiv datorii, iar un procent similar, pentru cumparaturi importante", se arata in document.

Pe lista cumparaturilor efectuate de romani cu ajutorul cardului de credit se afla produsele din supermarket (57,4%) (alimente, produse de curatenie si ingrijire personala), electronice, gadgeturi, electrocasnice si tehnologie (39,13%), dar si articole de imbracaminte si incaltaminte (24,8%). De asemenea, romanii mai utilizeaza cardurile de credit la plata facturilor (17,35%), dar si pentru diferite distractii precum cadouri, vacante, calatorii (12,78%).

Accesul scazut la produse financiare, impinge clientii catre cardurile de credit

"Cardul de credit devine vedeta produselor bancare, majoritatea celor chestionati in cadrul studiului comandat de noi declarand ca il vor folosi pentru a acoperi cheltuieli sau investitii importante. In cazul clientilor Banca Romaneasca, s-a constatat o usoara tendinta de crestere, a nivelului tranzactiilor, iar cea mai ridicata valoare a fost inregistrata in luna decembrie 2011, la un nivel mediu de aproape 200 lei/tranzactie efectuata la comercianti", a declarat Dan Grigoriu, director Retail Banca Romaneasca.

Peste jumatate dintre posesorii de carduri de credit il utilizeaza de mai multe ori pe luna, 18,31% doar o data pe luna, iar 17,31% din respondenti au declarat ca folosesc cardul de credit ocazional, doar pentru urgente. La ultima tranzactie efectuata prin cardul de credit, peste 41% din respondenti declara ca au platit intre 50 si 200 lei, doar un sfert dintre ei indicand o suma intre 200 si 500 lei. Pe parcursul acestui an, 1 din 2 romani detinatori de carduri de credit declara ca vor sa achizitioneze produse cu o valoare ridicata prin intermediul acestora. Printre cumparaturile mentionate se afla electronicele (51,66%), produsele pentru renovarea casei sau mobila (24,05%) si vacantele (18,31%).

Reducerile, un factor important in alegerea unui card de credit

Acelasi studiu comandat de Banca Romaneasca arata ca reducerile oferite reprezinta un factor important in alegerea unui card de credit, 20,31% din respondenti mentionand ca au luat in considerare beneficiile legate de ofertele speciale si reducerile la cumparaturi cand au optat pentru un anumit card. Alte criterii luate in considerare sunt legate de costul cardului (24,58%) si banca emitenta (21,07% au ales aceeasi banca pe care o utilizau si in cazul altor servicii).

In ultima vreme, influentati de criza economica, pentru cei mai multi dintre romani reducerile au avut o importanta majora, cei mai multi utilizatori (61,02%) sustinand ca folosesc carduri care le ofera reduceri in anumite magazine. In majoritate, cei chestionati - aproximativ 80% - admit ca la achizitia unui produs au fost influentati de reducerile oferite.

De aceea, sezonul reducerilor este perioada preferata de cumparaturi pentru cea mai mare parte dintre respondenti, 48,56% dintre acestia declarand ca merg des si foarte des (13,99%) la cumparaturi cu aceasta ocazie.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 3139 ori