Cum va recuperati banii pierduti in urma fraudarii cardurilor?

Vineri, 10 Aprilie 2009, ora 11:51
4151 citiri
Cum va recuperati banii pierduti in urma fraudarii cardurilor?

Ati fost vreodata victima unei fraude cu carduri bancare? V-ati intrebat cum va puteti recupera prejudiciul in situatia in care va sunt furati banii de pe card?

Conform legislatiei in vigoare, detinatorul unui card este responsabil doar pentru o pierdere maxima de 150 euro in cazul in care cardul sau a fost tinta unei fraude. Totusi, daca detinatorul nu poate dovedi ca a respectat toate conditiile de siguranta, atunci banca poate refuza despagubirea si pierderea va fi suportata in totalitate de client.

Conform prevederilor BNR cu privire la emiterea si utilizarea cardurilor, fiecare parte implicata - emitent, detinator, procesator de plata sau comerciant acceptator - are propriile drepturi si obligatii pentru buna desfasurare a activitatii.

Printre situatiile reglementate de legislatie se numara si frauda. Pentru a nu suporta pagubele generate de fraude, trebuie sa stiti ca exista anumite conditii care trebuie indeplinite.

Spre exemplu, cardul trebuie pastrat in siguranta pentru a-l proteja impotriva furtului, pierderii sau deteriorarii. In contractele de card exista anumite prevederi specifice referitoare la acest aspect.

Codul PIN nu trebuie inregistrat intr-o forma ce poate fi usor recunoscuta, spre exemplu pe card sau pe un alt obiect pe care il pastrati impreuna cu cardul, cum ar fi portofelul.

In cazul in care se constata pierderea cardului sau o tranzactie suspecta, clientul trebuie sa anunte imediat banca pentru a bloca cardul. Acest lucru se poate face prin intermediul numarului inscris obligatoriu pe spatele cardului si care poate fi accesat non stop.

Chiar daca cardul este in permanenta in posesia clientului, banca nu este absolvita in totalitate de ceea ce se poate intampla cu acesta.

Obligatiile bancii decurg in principal din demersurile pe care aceasta trebuie sa le faca pentru a asigura confidentialitatea datelor.

De asemenea, banca nu are voie sa emita carduri daca acest lucru nu a fost solicitat de catre client, cu exceptia cazului in care se reinnoieste un card emis anterior.

Banca emitenta a cardului sau o alta institutie indicata de aceasta va trebui sa puna la dispozitia clientilor un numar de urgenta, sau un alt mijloc, prin care pierderea sau furtul cardului sa poata fi anuntate imediat.

La primirea unui anunt, banca este obligata sa ia toate masurile necesare pentru a opri imediat executarea oricarei tranzactii ulterioare prin intermediul cardului.

Tot banca are obligatia sa-si instruiasca partenerii comercianti, la care are instalate POS-uri, asupra modalitatilor de a preveni fraudele cu cardul. Acest lucru implica atat modalitatile necesare pentru verificarea identitatii posesorului de card, cat si a diferitelor metode prin care cardul ar putea fi clonat la trecerea prin POS.

Mai multe despre raspunderile comerciantilor si pasii pe care trebuie sa-i urmati in caz de frauda cititi pe conso.ro.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#bani, # card, # frauda, # recuperare, # obligatii, # conditii , #Carduri bancare