Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Folosirea tichetelor de masa la supermarket reduce activitatea de catering

Folosirea tichetelor de masa la supermarket reduce activitatea de catering

Utilizarea din ce in ce mai frecventa a tichetelor de masa pentru achizitionarea de alimente din supermarketuri a condus in ultimii doi ani de zile la o scadere serioasa a activitatii firmelor de catering, spune presedintele Asociatiei de Catering din Romania, Sorin Pitis.Tichetele au fost introduse in Romania in urma cu sapte ani, tocmai in scopul de a-i stimula pe angajati sa serveasca masa de pranz la serviciu. Initial, spune Pitis, existau foarte multe companii care nici nu le inmanau angajatilor tichetele, ci le predau direct firmei de catering cu care aveau contract. "La vremea respectiva, introducerea acestui mijloc de plata a impulsionat semnificativ activitatea firmelor de catering. Aceasta s-a redus insa din 2003 si pana in prezent, pe acest segment al servirii mesei de pranz, cu aproape 80%, deoarece salariatii prefera sa-si plaseze bonurile pentru plata cumparaturilor facute o data sau de doua ori pe luna la marile magazine", spune Pitis. El a aratat ca, la nivelul asociatiei pe care o conduce, din 18 firme bucurestene doar trei mai activeaza in domeniul cateringului de pranz. De fapt, daca ar fi sa se respecte legea, un angajat nu poate utiliza intr-o zi mai mult de doua tichete, insa incalcarea din ce in ce mai frecventa a acestei reglementari nu este sanctionata de nimeni.

Se schimba preferintele gastronomice ale romanilor

Primele firme specializate in catering au aparut in Romania in anii 1992-1993, pana atunci aceasta activitate fiind prestata de restaurantele marilor hoteluri. Ulterior, intrarea pe piata romaneasca a companiilor multinationale, care au inceput sa organizeze petreceri de Craciun si alte intruniri (cum ar fi team-building), a impulsionat serios dezvoltarea acestui domeniu de activitate.

De-a lungul anilor, s-a constatat si o schimbare treptata a preferintelor romanilor in materie de gastronomie. Daca la inceput produsele pe baza de carne dominau orice meniu oferit de firmele de catering, acum s-a ajuns ca ponderea produselor vegetale (salata, carne vegetala etc.) sa depaseasca 40%. "Recent, am organizat in Bucuresti o nunta de 160 de persoane la care s-au servit, la cererea clientului, exclusiv produse vegetale", spune Sorin Pitis. Totodata, romanii au inceput sa solicite tot mai putin carne de porc, indreptandu-se cu precadere catre carnea de pui si de curcan si catre peste.

Lunile de iarna, cele mai banoase

Indiscutabil, lunile de iarna sunt cele mai profitabile pentru activitatea de catering de eveniment, spun reprezentantii acestei industrii. Concret, motoarele sunt turate la maximum incepand din octombrie si pana prin martie, cu o perioada de varf in luna decembrie.

La nivel teritorial, se constata faptul ca activitatea de catering este foarte bine dezvoltata in judetele cu o activitate economica intensa sau cu un potential turistic ridicat. Aceasta si pentru ca infiintarea unei firme de catering presupune investitii serioase, numai pentru utilarea bucatariei la standarde europene fiind necesari 30 pana la 35.000 de euro. Astfel, cele mai multe firme de profil sunt concentrate in Bucuresti, Prahova, Brasov, Timis si Cluj. Acestora li se adauga restaurantele marilor hoteluri din zona care presteaza si servicii de catering pe langa activitatea de baza.

Un articol de Adrian Barbulescu

Romania Libera

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1183 ori