Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Marii comercianti cu preturi mici, pe piata romaneasca

Marii comercianti cu preturi mici, pe piata romaneasca
Un format de comert pana nu demult inexistent in Romania isi propune astazi sa cucereasca aproximativ o treime din piata autohtona, conceptul de magazin de tip discounter. Previziunile merg insa in unele cazuri pana aproape de jumatate din vanzarile de bunuri de consum realizate prin magazinele moderne.In Romania au intrat deja o serie de companii care promoveaza conceptul de magazin tip discounter: XXL Mega Discount!, miniMax Discount, Kaufland, Plus Discount, Penny Market si Profi.
O trasatura comuna a tututor companiilor care opereaza astfel de lanturi de magazine este oferta la preturi mai mici decat un hypermarket. "Ceea ce ne deosebeste de ceilalti retaileri este ca achizitionam cantitati foarte mari de la furnizori - dupa posibilitati, pe camioane complete -, pe care le depozitam la Ploiesti. Marfurile livrate in depozite sunt repartizate apoi catre magazine. Astfel, realizam economii atat pe partea de aprovizionare, cat si pe cea de logistica", explica directorul general pentru Romania al Plus Discount, Uwe Klostermann. Tot compania germana descrie si modul in care un comerciant poate ajunge sa ofere preturi mai mici decat un hypermarket, spre exemplu. Astfel, discounterii renunta intentionat la o serie de servicii secundare pentru clienti (cum ar fi un mobilier mai sofisticat in magazine), achizitioneaza de la furnizori cantitati foarte mari de produse, duc o politica redusa de personal si, nu in ultimul rand, promoveaza marci proprii.
Daca in cazul Plus Discount marcile proprii vor fi folosite pentru aproximativ 400 de articole dintr-un total de circa 1.000, Kaufland va propune 1.000 de produse sub marca proprie din 15.000 destinate consumului zilnic.
La randul sau, directorul general al miniMax Discount, Rainer, considera ca pentru a cobori preturile produselor din oferta cheia o constituie negocierile cu furnizorii. "Pentru ca tot ce obtinem prin nego-cierile directe cu furnizorii nostri transmitem mai departe", spune Exel.
O alta trasatura comuna a acestor companii este ca se orienteaza spre localitati de dimensiuni mai mici, mergand pana la 30.000 de locuitori, pana in prezent nereprezentate pe hartile de investitii ale marilor comercianti. Orase precum Slatina, Urziceni, Bistrita, Deva, Targovis-te, Orastie, Gherla, Navodari sau Ramnicu Valcea, dar si Alba Iulia si Baia Mare sunt terenuri virgine din perspectiva comertului modern pe care aceste companii vor patrunde. Unele dintre ele ocolesc in mod intentionat destinatiile de pana acum ale retailerilor, respectiv principalele orase din tara, pentru ca aici piata este deja destul de aglomerata, iar posibilitatea de a amplasa magazinul cat mai aproape de locuintele clientilor vizati este redusa.
Nu ne mai ramane sa spunem decat ca in perioada urmatoare se vor vedea si efectele strategiilor agresive ale tuturor acestor comercianti. Care va fi reactia cumparatorilor - a celor pentru care aceasta va fi prima intalnire cu o forma moderna de comert, dar si a celor care vor avea de ales? Raspunsul va veni cel mai devreme in 2006, cand hartile discounterilor se vor aglomera iar clientii vor decide daca serviciile conexe, ambalajul sau marca justifica costuri suplimentare.


Romania Libera

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 862 ori