Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Ford nu are un plan suficient de agresiv pentru revenirea pe piata

Ford nu are un plan suficient de agresiv pentru revenirea pe piata
Planul de revenire pe piata al companiei Ford nu este suficent de agresiv, spre deosebire de cel al General Motors, sunt de parere analistii auto de pe piata americana.De cand si-a anuntat restructurarea, in noiembrie, General Motors a vandut pachetul majoritar al diviziei sale de instrumente de finantare, actiunile detinute la Suzuki Motor Corporation si Isuzu Motors Ltd., a redus salariile executivilor, a injumatatit dividentele anuale ale companiei si a oferit plati compensatorii tuturor celor 113.000 de muncitori cu ora din SUA ale caror contracte au fost reziliate. General Motors intentioneaza sa elimine 30.000 de locuri de munca si sa inchida 12 puncte de lucru pana in 2008.
Planul companiei Ford, anuntat in ianuarie, precizeaza eliminarea a 30.000 de locuri de munca si inchiderea a 14 puncte de lucru pana in 2012. Pana in prezent, Ford a nominalizat numai jumatate din fabricile pe care intentioneaza sa le inchida, anuntand ca restul urmeaza a fi inchise in intervalul 2010-2012.

Compania nu va oferi plati compensatorii muncitorilor cu ora care urmeaza a fi disponibilizati. Nu in ultimul rand, cu exceptia lui Ford, ceilalti executivi au primit mariri de salariu in 2005.

Divizia din Michigan a producatorului Ford, Dearborn, a inregistrat o pierdere de 2,1 miliarde de dolari, respectiv 950 de milioane de euro, in primul trimestru al anului, fata de un profit de 1,2 miliarde de dolari, in aceeasi perioada a anului trecut. Astfel, actiunile companiei au scazut pana la nivelul inregistrat in urma cu trei ani. Spre deosebire de Ford, General Motors a anuntat in cursul acestei saptamani un profit de 445 de milioane de dolari, respectiv de 350,48 de milioane de euro, pentru primul trimestru, fata de pierderile de 1,3 miliarde de dolari, inregistrate in intervalul ianuarie - martie al anului trecut.

Unii analisti si-au manifestat preocuparea fata de faptul ca Ford nu are suficiente produse noi cu care sa faca fata competitiei. In timp ce General Motors a reusit sa-si impuna foarte bine pe piata noua linie SUV (sport utility vehicles) cu volum compact, noul model Ford Explorer a inregistrat o scadere a vanzarilor de 30 de procente in primele trei luni ale anului.

Seria Ford F pickup, campion rezistent in topul vanzarilor, va intra pe piata mai tarziu, in cursul acestui an, odata cu noile modele pickup de la General Motors si Toyota Motors Corp.

Bloombiz


www.directnews.ro - Topul stirilor zilei


Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 728 ori