Cum sa transformi superstitiile in strategii de marketing

Sambata, 21 Februarie 2009, ora 15:56
1616 citiri
Cum sa transformi superstitiile in strategii de marketing

Daca ar fi sa intrebam afaceristii care sunt acei factori care le influenteaza negativ afacerea, paraskevidekatriaphobia (frica de vineri si data de 13) cu siguranta nu va aparea pe lista.

Potrivit specialistilor sunt multe sanse ca in vremuri de criza majoritatea oamenilor sa adopte un comportament influentat de superstitii.

Purtarea costumului "norocos" la un interviu sau programarea unei intalniri in functie de horoscop sunt actiuni doar cateva din superstitii, iar in vremuri economice incerte "aceste actiuni sunt de inteles", spune Stuart Vyse, profesor de pshihologie la universitatea din Connecticut.

"In lumea afacerilor sunt multe lucruri incerte. Oamenii cauta metode de a castiga controlul anumitor evenimente, chiar daca in realitate este imposibil acest lucru.

Costumul pe care il porti in ziua unei sedinte importante si tipul cafelei pe care o bei de dimineata nu vor influenta rezultatele afacerii detinute.

Studiile arata ca in ziua de vineri si data de 13 a lunii, veniturile totale ale oamenilor de afaceri scad cu pana la 900 de milioane de dolari, informeaza Entrepreneur

Oamenii adopta acest comportament pentru ca isi doresc sa simta ca au facut ceva pentru a influenta pozitiv rezultatul final", a declarat Stuart Vyse.

Acesta a mai spus ca este sustinatorul acestui comportament "irational" deoarece aduce beneficii psihologice. Indeplinind toate cerintele superstitiilor castigi mai multa incredere in tine si te simti mai bine.


Afaceri de succes bazate pe numere norocoase

Lauren Block si Thomas Kramer sunt profesori de marketing si afaceri internationale in cadrul scolii de business Zicklin. Acestia sunt de parere ca pierderile inregistrate pe data de 13, vinerea, pot fi diminuate prin capitalizarea pozitiva a superstitiilor.

Intr-un studiu publicat in Journal of Academy Marketing Science, Block si Kramer au publicat numeroase campanii de marketing bazate pe numarul sapte, acesta fiind considerat norocos in culturile vestice.

De exemplu Compania aeriana Islanda Air, a lansat o oferta de succes in care excursiile costau 7 dolari si comenzile trebuiau facute pe 07.07.2007.

"Campania pe care am facut-o pentru Wall Mart a fost de asemenea un real succes. Data norocoasa pentru casatorie, promotia prin care sapte cupluri au castigat o nunta gratuita si receptia a 77 de invitati, a avut un real succes", a declarat Kramer.

Block revine la vineri 13 si apune ca "pe aceasta data se pierd milioane de dolari. Oamenii nu mai ies la cumparaturi, nu ies din casa si zboara mai putin cu avionul".

Aceasta a mai subliniat ca "daca am reusi sa ii facem pe toti cetatenii constienti de partea rationala a zilei de 13, poate acestia vor realiza ca ziua de vineri 13 este doar o zi ca oricare alta".

Kramer a inregistrat un succes de neinchipuit cu campania "norocosul de tine", conceputa pentru Crate& Barrel, un magazin cu mobilier pentru locuinte.

Prezentarea produselor a reusit sa scoata din casa multi consumatori care au achizitionat mobila si au invins superstitiile zilei de vineri, data de 13.

Unii au fost foarte inspirati si si-au denumit afacerea "vineri 13". Cele 12 firme deschise in regim de franciza ale acesteia au luat nastere intr-o vineri pe data de 13. Pana in prezent sunt un real succes si au avut un profit total de peste 350 de milioane de dolari.

#superstitii, #strategii de marketing, # venituri, #afaceri , #Actiuni