UE intervine in problema publicitatii alimentelor pentru copii

Miercuri, 09 Ianuarie 2008, ora 13:00
1398 citiri
UE intervine in problema publicitatii alimentelor pentru copii

Uniunea Europeana a solicitat marilor companii din industria alimentara sa adopte un sistem de comunicare comerciala care sa ii sustina pe parinti in alcatuirea unei diete adecvate si in alegerea unui stil de viata corect pentru copiii lor.

11 pentru sanatate. Acesta este numarul companiilordin industria alimentelor si bauturilor care au cazut de acord sa isi schimbe politica publicitara pentru copii, anunta Reuters. Standardele pentru continutul nutritional care sa incurajeze un stil de viata sanatos vor deveni mai importante decat veniturile din vanzari. Masura luata de cele 11 companii a fost aceea de nu face reclama alimentelor si bauturilor care nu intrunesc conditiile specifice de nutritie in timpul programelor TV, pe paginile de internet sau in publicatiile tiparite care au ca public-tinta copiii cu varsta sub 12 ani. De asemenea, companiile nu isi vor promova produsele nici in cadrul scolilor primare, cu exceptia cazurilor in care conducerea scolii solicita acest lucru sau incheie un acord in acest sens. Aceasta masura se aplica voluntar, pana la sfarsitul lui 2008.

Printre companii se numara Coca-Cola Co, Groupe Danone, Burger King, Kellogg, Kraft Foods Inc, Mars Inc, Nestle, PepsiCo Inc si Unilever, fiecare publicand angajamentele referitoare la publicitatea pentru copii pe o pagina speciala de Internet.

Potrivit statisticilor Comisiei Europene, numarul de copii inregistrati ca supraponderali sau obezi a depasit 22 de milioane anul acesta de la 14 milioane in 2005. Cazurile de obezitate s-au triplat din perioada anilor 1980 in multe tari din Uniunea Europeana, in timp ce bolile legate de obezitate reprezinta pana la 7% din costurile UE pentru ingrijirea sanatatii.

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>

Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.