Topul celor mai tari campanii de social media

Miercuri, 18 August 2010, ora 16:43
2888 citiri
Topul celor mai tari campanii de social media

Profesionistii in marketing au gasit noi modalitati de a atrage consumatorii in mediul online, printr-un continut de publicitate interactiva, suficient de atractiva pentru internauti sa o impartaseaca cu reteaua lor de prieteni online.

Proiectul Blair Witch

 

Acesta este considerat a fi unul dintre primele eforturi de marketing viral.

Cu un buget redus, oamenii de marketing din spatele acestui film de groaza au fost capabili sa atraga audienta prin efectele ce dadeau senzatia de real, tinand publicul cu sufletul la gura pana la lansarea filmului in vara anului 1999.

Au aparut anunturi false si decupaje din ziare despre disparitia personajelor principale, iar fotografiile masina tinerilor disparuti au starnit multe controverse.

Filmul a castigat mai mult de 29 milioane dolari in prima saptamana de lansare. Aceasta a generat aproximativ 248 milioane dolari la nivel mondial, potrivit site-ului Box Office Mojo.

Campania Burger King

"Puiul serviabil", personaj creat pentru a interactiona cu userii, poate sa danseze ca Michael Jackson, sa stea in maini, sa se invarta, sa simuleze zborul, sa se lupte cu un adversar imaginar, in functie de comenzile pe care le primeste, ilustrand sloganul campaniei "Get chicken just the way you like it". Campania a fost creata in 2004 pentru a promova un nou tip de sandwich.

Participantii pot tasta "moonwalk" sau "fa-mi un sandwich" si vor avea surpriza de a vedea un pui care ii asculta ordinele.

Potrivit agentiei de publicitate Crispin, Porter+Bogusky, site-ul a primit 15 milioane de accesari in primele 5 zile.

Evian: Bebelusii pe role

Potrivit Guiness Book of Records, Campania “Bebelusi pe role” a devenit cea mai vizualizata reclama din istorie. A primit mai mult de 54.000 de comentarii pana in prezent si mai mult de 60 de milioane de vizualizari.

Versiunile clipului poarta sloganul Evian "Traieste tanar" si ii infatiseaza pe mai multi nou-nascuti facand diverse cascadorii pe role, pe fundalul sonor al melodiei "Rapper's Delight".

Ikea: Showroom-ul Facebook

Pentru a promova deschiderea unui nou magazin in Suedia, Ikea a postat imagini cu noul showroom pe Facebook.

Primele persoane care puneau tag-uri pe produsele prezentate pe Facebook, le castigau.

Constientizarea publicului s-a raspandit rapid de la participanti la prietenii inscrisi pe reteaua de socializare.

Campania a castigat Gold Cyber Lion 2010 la Cannes.

BMW: Seria 1 Concurs Graffiti

In onoarea automobilului BMW Seria 1, producatorul german a creat un concurs online de graffiti, in care participantii au raspuns la intrebarea “Ce te conduce?”.

Participantii inscrisi au incarcat aproximativ 9000 de desene, care au atras aproximativ 500.000 de voturi.

Castigatorii au primit machete de autoturisme.

Motorul de cautare Bing

Motorul de cautare a lui Microsoft, Bing, a lansat o campanie in care fiecare user care dadea click pe bannerele afisate pe paginile de rezultate primea bani virtuali pentru a fi folositi in Farmville.

In urma acestei campanii, Bing a obtinut 425.000 de utilizatori noi, o crestere cu 360% in mai putin de o zi.

70% dintre acestia au continuat sa viziteze Bing si la o luna de la sfarsitul campaniei.

Cheia pentru succesul unei campanii virale o reprezinta creativitatea, o scanteie de moment care sa atraga cat mai multi utilizatori de retele socale.

Un mesaj atractiv ii poate convinge pe utilizatori sa impartaseasca experientele traite cu prietenii lor de pe retelele sociale.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#campanii, #social, #media, #internet, #bing , #stiri Burger King