Atacurile informatice asupra bancilor s-au inmultit. La citeva zile dupa ce Bancpost a restrictionat folosirea la bancomate a 600.000 de carduri de salarii, dupa ce mai multor clienti li s-au furat bani din conturi, mai multi clienti BRD au fost supusi unei tentative de furt de date.
Un atac de tip phishing a fost derulat ieri
impotriva clientilor BRD Groupe Societe Generale. Sistemul de monitorizare al bancii
a detectat si raportat imediat tentativa de phishing, site-ul fiind inchis.
Tentativa de phishing nu s-a soldat cu pagube.
Mai multi clienti ai BRD au primit pe
adresele lor de email indemnuri pentru a accesa un site clonat, sub pretextul
realizarii unui sondaj de opinie. Intre timp, linkul
http://www.brd.ro/Sondaj-Online/OpiniePersonala/index.cfm?cmd=_login-run a fost
dezactivat. Atacul s-a derulat de pe un server din Amsterdam, Olanda, iar la
accesarea acestei pagini se cereau date personale ale vizitatorilor, adresa de
returnare a mesajului fiind sondaj@brd.ro.
Mesajul intitulat “Felicitari! Ati fost
ales pentru a lua parte la primul nostru sondaj online” incerca, sub forma unui
chestionar, sa ii convinga pe clienti sa furnizeze informatii precum numarul
cardului si codul PIN. Informatiile erau solicitate sub motivul platii unei
sume de bani drept recompensa pentru completarea asa-zisului sondaj.
“BRD isi informeaza clientii ca nu desfasoara
nici un sondaj si le reaminteste ca nu solicita, in nici o imprejurare, informatii
confidentiale prin e-mail (user/parola, numar de card, data expirarii acestuia,
codul PIN). Aceste solicitari reprezinta tentative de furt de date
personale/bancare si nu trebuie sa li se dea curs in nici o situatie”, se arata
intr-un comunicat al bancii.
ATAC ASUPRA BANCILOR. La data de 29 aprilie
clientii Bancpost au fost tinta unui atac phishing prin care li se solicita sa
dezvaluie codul PIN, seria cardului, precum si data de expirare a acestuia.
Atacul asupra Bancpost a avut loc exact inainte de disparitia sumelor de bani
de pe carduri.
Politia a deschis o investigatie in cazul
fraudelor de la Bancpost, dupa ce mai multi clienti ai bancii au reclamat ca
le-au disparut bani din conturile cardurilor de salarii, a declarat seful
Serviciului Criminalitate Informatica, subcomisarul Virgil Spiridon. “Avem, pina
in prezent, citeva zeci de plingeri, din mai multe judete, depuse de persoanele
pagubite inca de saptamina trecuta. La inceputul saptaminii, dupa discutii cu
reprezentantii Bancpost, a fost deschisa o investigatie in acest caz”, a precizat
subcomisarul Virgil Spiridon.
Bancpost a anuntat in 2 mai ca a blocat
unele carduri de salarii de tip Millenium, dupa ce a observat o crestere a numarului
de tranzactii suspecte realizate in perioada sarbatorilor de Paste.
Despagubiri. Miercuri banca a precizat ca
va restitui integral sumele sustrase fraudulos clientilor bancii, iar cardurile
vor putea fi utilizate dupa incheierea anchetei in derulare, care poate dura pina
la 30 de zile. “Posesorii cardurilor la care s-a constatat frauda isi vor
recupera integral sumele sustrase si vor putea utiliza cardul in cel mai scurt
timp, dupa incheierea anchetei in derulare. In astfel de situatii, procedura
legala poate dura pina la 30 de zile”, se arata intr-un comunicat emis de Bancpost.
Posesorii cardurilor restrictionate pot
face tranzactii la comercianti, isi pot verifica soldul la ATM si pot face
retrageri de numerar de la orice unitate Bancpost, singura operatiune la care
nu au temporar acces fiind retragerea de numerar de la bancomat. “Am inceput
procesul de re-emitere a cardurilor restrictionate inca de saptamina trecuta,
iar o parte dintre clienti au intrat deja in posesia lor. Costurile pentru
re-emiterea cardurilor vor fi suportate integral de banca”, a declarat presedintele
Consiliului de Administratie al institutiei de credit, Mihai Bogza.