Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Printul isi continua declinul

Printul isi continua declinul

Ziarele romanesti au inceput anul 2010 cu cifre de vanzari mai mici decat in aceeasi perioada a lui 2009, singurele publicatii care au afisat cresteri semnificative in primul trimestru fiind ziarul reference Adevarul si tabloidul Click!, conform datelor Biroului Roman de Audit al Tirajelor, citate de Mediafax.

Liderul vanzarilor pentru perioada ianuarie - martie 2010 este tabloidul Click!, editat de Adevarul Holding, cu o medie de vanzari pe aparitie de 234.183 de exemplare. Click! a reusit sa creasca la 252.653 de exemplare in martie 2010, fata de 248.550 de exemplare in aceeasi perioada din 2009.

Totodata, pentru primele doua luni ale lui 2010, Click! a reusit sa raporteze cresteri: 208.199 de exemplare in ianuarie (146.961 in ianuarie 2009) si 239.388 de exemplare in februarie (211.776 in februarie 2009).


Cresteri ale vanzarilor a raportat si cotidianul Adevarul, editat de Adevarul Holding. Adevarul a avut o medie de vanzari pe aparitie de 125.122 de exemplare, in crestere cu 43.382 de exemplare fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand raporta o medie de 81.740 de exemplare vandute.


In luna ianuarie, Adevarul a avut o medie de vanzari pe aparitie de 129.854 de exemplare (65.390 de copii vandute in ianuarie 2009), cu o usoara scadere pentru luna februarie - 121.484 de exemplare vandute (90.630 in februarie 2009) si o usoara crestere in martie, cand ziarul a vandut, in medie, 124.148 de exemplare (89.201 in martie 2009).


Pe pozitia a doua in clasamentul ziarelor quality, ca medie de vanzari pe aparitie, in perioada ianuarie - martie 2010, se situeaza Jurnalul National, ziar editat de trustul Intact, care a raportat o medie de 55.078 de exemplare, in crestere usoara fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand inregistra 54.971 de exemplare.


Astfel, in ianuarie, Jurnalul National a avut o medie de vanzari de 53.948 de exemplare (52.423 in ianuarie 2009), a crescut in februarie - 54.276 de exemplare (51.366 in februarie 2009), pentru ca in martie sa afiseze din nou o crestere, de pana la 56.807 de exemplare (61.034 in martie 2009).


Ziarul Romania libera, editat de Societatea "R", a inregistrat, in luna ianuarie 2010, o medie de vanzari de 43.526 de exemplare, in scadere fata de aceeasi luna din 2009, cand raporta 50.418 exemplare vandute.


Romania libera a inregistrat cresteri usoare pentru urmatoarele doua luni din 2010: in februarie - 44.171 copii vandute (50.625 in februarie 2009) si in martie - de 43.947 de exemplare (50.240 in martie 2009).


Ziarul Evenimentul zilei, preluat in luna februarie de la Ringier Romania de compania "Editura Evenimentul si Capital", al carei actionar majoritar este Bobby Paunescu, a raportat scaderi de vanzari in perioada ianuarie - martie 2010.


Evenimentul zilei a avut in ianuarie o medie de vanzari de 31.302 de exemplare (39.021 in ianuarie 2009), si a scazut in februarie, la 28.048 de exemplare (38.315 in februarie 2009) si in martie, la 24.980 de exemplare (36.658 in martie 2009).


Cotidianul Gandul, editat de Publimedia International, a avut in ianuarie o medie de vanzari de 13.649 de exemplare (17.749 in ianuarie 2009), a scazut usor in februarie, la 13.188 de exemplare (16.660 in februarie 2009) si a crescut pana la 13.324 de copii in martie (16.438 in martie 2009).


In ceea ce priveste cotidianele sportive, pe segmentul de vanzari s-au inregistrat scaderi comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, dar cresteri usoare de la o luna la alta a acestui an.


Astfel, Gazeta Sporturilor, editata de Intact, a raportat pentru luna ianuarie 2009 o medie de vanzari de 38.451 de exemplare (58.180 - ianuarie 2009), cu usoare cresteri pentru urmatoarele doua luni: 46.311 in februarie (65.538 - februarie 2009) si 47.059 in martie (78.559 martie 2009).


Pe acelasi segment, cotidianul Pro Sport a avut in ianuarie o medie de vanzari de 28.968 de exemplare (36.002 in ianuarie 2009), a scazut usor in februarie, la 28.080 de exemplare (35.715 in februarie 2009), si a crescut pana la 28.975 de copii in martie (40.868 in martie 2009).


Si tabloidul Libertatea, editat de Ringier Romania, a inregistrat o scadere a vanzarilor in perioada ianuarie - martie 2010.


Astfel, in luna ianuarie a acestui an, Libertatea a afisat o medie de vanzari pe aparitie de 159.293 de exemplare (192.720 in ianuarie 2009), in timp ce pentru luna februarie media de vanzari a fost de 158.969 de exemplare (201.349 in februarie 2009), urmata de o noua scadere usoara in martie - 154.648 exemplare pe aparitie (201.716 in martie 2009).


Scaderi ale vanzarilor a inregistrat si tabloidul Cancan. Astfel, pentru luna ianuarie, Cancan a afisat o medie de vanzari pe aparitie de 62.502 exemplare (100.130 in ianuarie 2009), in timp ce pentru luna februarie, media de vanzari a fost de 85.350 de exemplare (103.617 in februarie 2009).


Pentru luna martie, insa, Cancan a raportat o scadere usoara - 82.673 de exemplare pe aparitie (98.255 in martie 2009).


La capitolul publicatii financiare, cotidianul Ziarul Financiar, aflat pe prima pozitie, nu a afisat, la inceput de an, oscilatii semnificative comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.


Astfel, media lunara de vanzari pe aparitie pentru ianuarie a fost de 13.896 de exemplare (14.377 in ianuarie 2009), pentru februarie, de 14.197 de exemplare (15.373 in februarie 2009) si pentru martie, de 14.017 de exemplare (15.367 in martie 2009). 



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1844 ori
Citeste mai multe despreprint presa ziare vanzari