Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

BNR nu va mai solutiona neintelegerile dintre utilizatorii de servicii de plata si prestatori

BNR nu va mai solutiona neintelegerile dintre utilizatorii de servicii de plata si prestatori


Cererile de solutionare a diferendelor dintre utilizatorii de servicii de plata si prestatori nu vor mai constitui atributia Bancii Nationale a Romaniei (BNR), potrivit unui proiect de Ordonanta de Urgenta postat pe site-ul Ministerului Finantelor Publice (MFP).

Astfel, daca in momentul de fata poate apela la BNR pentru procedura de solutionare a diferendelor orice utilizator de servicii de plata, denumit utilizator-reclamant, care se considera prejudiciat de catre prestatorul sau de servicii de plata, denumit prestator-parat, acest lucru nu va mai fi atributia Bancii Centrale, ci a mediatorilor autorizati.

Potrivit proiectului, pentru solutionarea pe cale amiabila a eventualelor diferende dintre utilizatorii si prestatorii serviciilor de plata si fara a se aduce atingere dreptului utilizatorilor serviciilor de plata de a initia actiuni in justitie prestatorilor de servicii de plata care au incalcat dispozitiile prezentei Ordonante de de urgenta ori dreptului acestora de a sesiza Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, utilizatorii de servicii de plata si alte parti interesate pot recurge la procedura medierii in temeiul prevederilor Legii nr. 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator de plata si prestatorii de servicii de plata.

Cererile de solutionare a diferendelor inregistrate la Banca Nationala a Romaniei pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante vor fi solutionate conform procedurii in vigoare pana la aceasta data.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Agerpres
Articol citit de 925 ori