Produc?torii auto europeni vor trebui s? reduc? cu 18% emisiile de dioxid de carbon ale autoturismelor noi, in urm?torii ?ase ani, potrivit unei in?elegeri la care s-a ajuns in urma unui lung conflict intre organiza?iile ecologiste ?i reprezentan?ii industriei auto, arat? Reuters.
"Intelegerea este echitabila atat in privinta protectiei mediului, cat
si pentru industria auto europeana, puternic afectata de criza
actuala", a declarat parlamentarul britanic
Martin Callanan.
Hotararea
a fost criticata, insa, de reprezentantii organizatiilor de mediu, care
considera ca masura avantajeaza marii producatori auto europeni,
subminand in acelasi timp eforturile Uniunii Europene de a conduce
lupta impotriva schimbarilor climatice globale.
Astfel,
emisiile de dioxid de carbon ale masinilor noi vor scadea la 130
grame/km. Masura trebuie sa fie aprobata de Parlamentul European si de
cele 27 de state membre ale UE, inainte de a deveni lege, insa
modificari ample nu sunt asteptate.
Desi executivul
european a propus ca emisiile de dioxid de carbon sa fie eliminate
total pana in 2012, Germania s-a opus demersului, pentru a proteja
companiile auto autohtone, BMW si Mercedes.
Emisiile de noxe
ar trebui sa scada cu 40%, la 95 grame/km, pana in 2020, ceea ce ar
putea duce la o crestere a vanzarilor de masini alimentate electric si
a modelelor hibrid.