Profitul net al BMW a scazut, in T3 din 2008, cu 63%, din cauza reducerii cererii de automobile de lux pe plan mondial, transmite AP.
In perioada iulie-septembrie 2008, profitul net al producatorului auto
german a scazut la 298 milioane de euro, de la 803 milioane de euro in
urma cu un an, ca urmare a sc?derii cererii de pe pia?a auto.
Veniturile companiei au sc?zut,
intre iulie ?i septembrie, cu 8,6%, la 12,5 miliarde euro, dar au
stagnat la nou? luni, la 40,4 miliarde euro.
Rezultatul a fost influen?at de sc?derea vanz?rilor de
automobile cu 4,2% in trimestrul al treilea, la pu?in peste 349.000 de
unit??i, diminuand cre?terea num?rului de vehicule livrate in primele
nou? luni la 1,7%, respectiv 1.113.972 de ma?ini. In perioada
ianuarie-iunie, vanz?rile BMW erau in cre?tere cu mai mult de 4
procente.
Constructorul german de automobile BMW a anuntat de asemenea si o
reducere a productiei cu pana la 40.000 de unitati.
"Performan?a BMW in trimestrul trei a fost influen?at?
semnificativ de problemele din economie, in urma crizei financiare.
Reticen?a consumatorilor ?i costurile ridicate de finan?are au avut un
impact negativ substan?ial asupra profitului companiei", se arat? in
raportul financiar trimestrial al grupului german.
BMW a confirmat tinta profitabilitatii pentru anul 2010 si 2012
dar pentru restul anului 2008 si 2009 oficialii companiei au declarat
ca este imposibil sa aprecieze o cale exacta pe care sa o urmeze in
conditiile in care criza financiara afecteaza din ce in ce mai multe
industrii.
De cealalta parte, brandurile individuale ale BMW au crescut in vanzari
cu 1,4% pana la 58,105 unitati. Oficialii companiei au mai declarat ca
aceasta a fost afectata de o varietate de factori precum cererile
scazute, preturile materialelor in crestere continua si normele
inasprite de creditare.