In 2008 revine moda decapotabilelor

Luni, 17 Martie 2008, ora 10:39
12016 citiri
In 2008 revine moda decapotabilelor

In primele luni ale acestui an atat BMW, cat si Mercedes si-au lansat noi modele "descoperite" pentru a cuceri noi clienti. Daca in cazul lui Mercedes-Benz este vorba de roadsterul SLK facelift, constructorul bavarez completeaza gama Seriei 1 cu un model Cabrio.

BMW Seria 1 Cabrio


Segmentul compact detine o cota importanta atat din piata

locala, cat si din cea vest-europeana. Motiv pentru care si BMW a

extins BMW Seria 1 Cabrio cel mai mult in ultimele luni versiuni ce au

la baza Seria 1, compact a gamei.


Dupa ce in 2004 a

lansat modelul cu cinci usi, anul trecut gama a fost completata de

hatchbackul cu trei usi, precum si de coupe-ul cu spatele de sedan. Iar

pentru a acoperi toate nisele segmentului coupe, gama Seriei 1 a fost

completata de un cabriolet, realizat pe platforma coupe-ului.


Daca in cazul Seriei 3 BMW a optat pentru un hard-top retractabil, pentru noua Serie 1 s-a optat pentru clasicul soft-top, idee adoptata si de noul Audi A3 Cabrio, principalul concurent al acestuia.

Motivul a fost in primul rand designul, care in majoritatea compactelor

coupe-cabrio a reprezentat o solutie de compromis la nivelul partii

spate.


In comparatie cu versiunea coupe, plansa de bord a

cabrioletului este aproape neschimbata, diferenta fiind marcata de

aparitia noilor butoane pentru actionarea plafonului. Finisarea

interioara este la nivelul segmentului premium, singurul lucru care i

se poate reprosa fiind lipsa spatiilor de depozitare. Tot la capitolul

spatiu interior amintim ca portbagajul are un volum de 240 de litri,

similar cu cel al unui model de clasa mica, indiferent daca se ruleaza

cu plafonul pliat sau nu.


Modelul testat, 125i, era echipat cu

motorul cu sase cilindri in linie de 3,0 litri care dispune de 218 CP

la 6.100 rpm. Acesta este cuplat la o cutie de viteze manuala cu sase

trepte, scurta si precisa, tipica unui model sport. Datorita prezentei

cuplu motor de 270 Nm, intre 2.500 si 4.250 rpm motorul ofera o

elasticitate ridicata, ceea ce permite schimbarea mai rara a treptelor.

De-a lungul testului realizat cu precadere pe drumuri virajate de

munte, in afara orasului, consumul indicat de computerul de bord a fost

de 8,2 litri, in conditiile in care s-a abordat un stil de condus

sportiv.


Daca in Europa de Vest Seria 1 Cabrio a fost deja

lansat, in Romania lansarea oficiala va fi pe 22 martie. Pretul de baza

al noului model va fi de 23.680 de euro, pentru versiunea 118i echipata

cu motorul pe benzina de 2,0 litri 143 CP, in timp ce modelul testat,

125i, porneste de la 31.180 de euro, cu TVA inclusa.


Mercedes-Benz SLK


La

aproape patru ani de la lansarea celei de-a doua generatii a

roadsterului SLK, Mercedes-Benz a lansat versiunea facelift a acestuia,

care cuprinde atat modificari la nivelul exteriorului, cat si

modificariasupra motoarelor din gama. Vanzarile pe piata locala ale

lui SLK au fost de 23 de unitati in 2007, in usoara scadere fata de

anul precedent.


La exterior principala modificare care se

observa este partea inferioara a spoilerului fata, care aminteste, in

functie de preferinte, de monoposturile de Formula 1 sau de Ferrari

Enzo.


Spre deosebire de cabriolete, roadsterul SLK dispune de

numai doua locuri, dar are avantajul unui deflector integrat, care

permite reducerea semnificativa a turbulentelor din habitaclu, atunci

cand se ruleaza in modul cabrio. Finisarea interioara respecta normele

segmentului premium, calitatea materialelor fiind buna, indiferent de

pozitionarea acestora.

Tot la capitolul plusuri intra si sistemul de

navigatie, a carui grafica este peste cea a concurentei si care are o

eroare de distanta redusa. Ergonomia comenzilor din habitaclu este in

general buna, exceptie fiind amplasarea semnalizatorului ceva mai sus

decat la alte marci, in timp ce in locul unde era de asteptat sa fie

pozitionat este amplasat comutatorul pentru tempomat. Portbagajul lui

SLK are o capacitate de 300 de litri, fiind comparabil cu cel al unui

model de segment compact.


La minusuri trebuie amintita posibilitatea actionarii plafonului numai atunci cand masina stationeaza.


Modelul

testat, SLK280, era echipat cu un motor V6 pe benzina de 3,0 litri,

care dispune de 231 CP, la 6.000 rpm si de un cuplu motor maxim de 300

Nm, valoare disponibila intre 2.500 si 5.000 rpm. Acesta a fost cuplat

la cutia de viteze automata cu sapte trepte 7G-Tronic.

Datorita

cuplului prezent pe o plaja mare de turatii, motorul ofera o

elasticitate ridicata, in timp ce cutia de viteze permite atat rularea

confortabila pe autostrada, in modul automat, in timp ce atunci cand se

doreste abordarea unui stil de condus mai sportiv, clapetele amplasate

in spatele volanului permit schimbarea treptelor fara a lua mainile de

pe volan.

Datorita lungimii de numai 4,1 metri si ampatamentului de 2,4

metri, masina ofera senzatii tipice unui kart, fiind aproape neutra pe

viraje, in pofida tractiunii spate. Temperamentul sportiv este sustinut

si de timpul de accelerare de 6,2 secunde de la 0 la 100km/h si de

viteza maxima de 250 km/h. Consumul mediu indicat de computerul de bord

a fost de 8,2 litri, in conditiile unui traseu montan extraurban, pe

care s-a adoptat un stil sportiv de condus. Potrivit companiei,

consumul in oras este de 13 litri/100 km, iar cel in afara de 6,8

litri/100km.


Preturile noului SLK pornesc de la 36.979 de

euro, cu TVA inclusa pentru modelul SLK200K si pot ajunge la aproape

70.000 de euro, pentru 55 AMG, in timp ce modelul testat, SLK280, are

un pret de 42.334 de euro. In segmentul roadsterelor, Mercedes-Benz SLK

concureaza cu BMW Z4, care are preturi cuprinse intre 30.800 de euro si

60.550 de euro pentru versiunea Z4 M, care concureaza cu SLK 55 AMG si

Porsche Boxter.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...